tisdag, maj 27, 2008

Lycka.

Nu är jag nitton. Och jag är inte gammal "inte gammal inte gammal inte gammal"-mantrat. Varför kommer den här ålderskrisen nu? är det inte i typ.. 40-årsåldern den ska slå till? Hmm..

Hade det trevligt igår. Vaknade halv sex och vände mig mot J sömndrucket. Han låg och log åt mig.! Han som alltid sover till elva.. Så sa han grattis älskling och sen somnade jag om. Halv sju kom hela familjen och sjöng (inklusive J som då smygit upp). Jag fick fina syrener, en bok och ett USB-stick. Jag har önskat mig en bärbar dator till studenten. Vet ju inte om jag får en och blir likaglad ändå men ifall att så kommer ju minnepinnen till användning ;).

Sen födelsedagsfrukost, umgänge med J på förmiddagen. Sedan gick vi och köpte glass (jag åt den nya b&J-glassen. Den var sådär. Mastig, halvgod. Inte värd sina 26 kr i allafall. Sen åkte jag till skolan och där fikade vi chokladbollar, kakor och frukt. Tittade på några som redovisade projektarbeten. Gullade med klassen (som sjöng för mig). Sen åkte jag hem och gick till stan där jag kollade lite klänningar (jag ska köpa en i present till mig själv att ha på studentfesten. någon billig på HM. Fastnade för en marimekkoklänning som jag la undan). Sen gick jag till Linnégatan och åt sushi med J, det var mysigt. Fick en present av honom som jag blev jätteglad över. Desperate Housewifes(första säsongen)-boxen. Glädje! (Han känner sin flickvän han). Sen gick vi och rökte vattenpipa på ett café och hade det mysigt. Sen gick jag hemåt. Oj vad jag älskar den karln!

Väl hemma tittade jag på två avsnitt av hemmafruarna:) och åt frukt och choklad. Sen knoppade jag. har precis ätit frukost och ska bege mig till stan och inhandla klänning och ett par studentskor till min chica 50-talsklänning jag har på utspringet/skivan. Herregud. I övermorgon.

Sen ska jag hem till L med H och vi ska spela över låtar från CD till band. VI ska ju inte åka flak utan cykla (särarter som vi är) så vi behöver en massa bra musik!<3

Igår anmälde jag mig till spanien. 13 veckor. Vi firar jul där!


Utmaningen av lilla Anna (om hon menade mig) :

Tre namn jag går under:
- Ebba
- Ebsinthe
- Gosepaj (gissa vem).

Tre saker som skrämmer mig
- katter ´(ja jag vet)
- framtiden
- Att någon jag känner ska dö

Tre saker jag har på mig
- mysbyxor
- sockar med kossor på
- en urtvättad t-shirt

Tre sanningar
- allt löser sig
- man måste ta hand om sig själv innan man tar hand om någon annan (som på flyget)
- Kärlek gör en lycklig

Tre saker jag verkligen vill ha
- bättre spanskakunskaper
- J - länge till.
- att min älskade vän mår bra.

(Nu har kanske alla redan fått detta. Men Umma och felicitass utmanar jag).

Kärlek! Jag är lycklig!

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

klart jag menade dig!!!
GRATTIS GUMMAN!
härligt att du haft en sån fantastisk dag.
stor kram

12:21 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida