fredag, maj 16, 2008

nationella prov


Hade skrivit ett riktigt l¨ngt inlägg igår som raderades.. Menmen.

Har nu haft genrep i måndags, gick inte så bra. I onsdags hade vi premiär. Stående ovationer till pjäsen som bara vi har gjort. 9 duktiga tjejor som har improviserat fram en timmas spel. Jag är aldrig rädd längre, för tre år sedan hade jag vägrat sitta mitt på en sen och skrikit så högt jag kunde. Igår hade vi föreställning, det gick också bra. Ikväll är det en föreställning och på lördag är det en föreställning. Imorgon alltså. Det är även dagen då jag springer göteborgsvarvet. Det ska bli kul! Långsamt men kul.

Igår blev jag med lugg igen. Återkommer till det typ med ett 2-3årsintervall (minus åren med tuppkam och rakat huvud förstås.) Kändes okej, fast det syns nästan ingen skillnad.

Annars så har jag haft nationella prov i spanskan. I tisdags läsförståelse och "egen text". I den skulle man ha med "minst tio av följande ämnen" (som det stod på spanska över en rad med Elva ämnen. Trodde jag läst fel och tillkallade lärare, men jodå: tio saker. Framtidsdrömmar, åsikter, kärlek, barndom, integration, politik, studier var det jag skrev om (plus lite till). Det var en massa tomma sidor och jag antog att man var tvungen att fylla dem.. Så jag gjorde det. Säkert fem eller sex sidor text. Så igår fick vi resultatet på det och jag fick mvg i skrivdelen (jag som aldrig fått mvg i spanskagrejer) och vg i läsdelen. Igår hade vi hörförståelse och det gick dåligt, får väl g. Och sen har vi muntligt på tisdag.(hoppas på vg iaf)

Har också sökt stipendie i veckan. Skulle verkligen bli så stolt om jag fick det eftersom det är något jag brinner för (juridik) och stödjervad stipendiet står för - mångfald.

Annars, på söndag. Bal. Det kommer nog bli roligt.!

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

fin fint med lugg tycker jag, det klär dig verkligen!!
kram

10:32 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida