tisdag, maj 20, 2008

bu eller bä


Bal i söndags. Jag kände mig ganska tjusig med min guldiga klänning, kanske postar ett inlägg med bild (fast J är med på bilden och han vill nog inte synas såhär, så då får jag klippa bort honom. eller sudda ansiktet eller något). Vi åkte dit, stod i kö i tusen år med hela klassen och skolan och frös. (Alla var så fina!) nästan konstigt att se alla uppklädda på det viset. Sen förrätt, vitt vin till, sen huvudrätt (lite potatisgratäng var det vegosarna fick). och ett till glas vin. Sen kaffe och en bit choklad och dans. Dansade jättemycket i mina höga skor. (Inte skönt) men roligt. Vi åkte hem ganska tidigt, strax efter halv två. DÅ hade jag jätteont i fötterna och sen sov vi, den morgonen var inte rolig. Jag drixk

jag var hemma från skolan igår. Imorse hade jag nationella muntligt i spanska. Vill verkligen ha VG i kursen och tycker jag förtjänar det, gjorde ju mvg på skriftliga och vg på läsdelen och vg- och G+ på lite andra saker under terminen. Humm, men det är nog på gränsen. Mejlade med läraren och frågade, men hon tyckte inte det var seriöst att skriva mitt slutbetyg via mejl så jag får veta på torsdag. Idag har jag skickat in min sista recension i Litteraturkursen, Den kursen har verkligen varit så bra för mig, fyra stora klassiker lästa i vår och jag ångrar mig inte en sekund. Lite allmänbildning för mig. "Det går an" borde vara obligatorisk läsning för alla människor.. (Kan jag sturskt säga bara för att jag råkar ha läst den ;)

Ikväll ska jag på tårtkalas hos M som fyller 19, trevligt! Ska ta med mig lite blommor tänkte jag.

Annars fyller H år på lördag, och jag på måndag. Nästa torsdag student. Och jag försöker fatta det ofattbara att jag inte kan göra bu eller bä eller något för mina betyg nu eftersom de sätts imorn??
herregud.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida