fredag, juli 18, 2008

Huvvaligen

En jobbvecka har gått. I tisdags hände en olycka på min arbetsplats (det har väl alla läst i tidningen om). Jag hade precis blivit löst från attraktionen som gick sönder. Killen som stod där gjorde det enda han kunde göra; trycka på nödstopp. Det var som en mardröm, och alla fick hjälpas åt att mota bort personer från platsen (vid en olycksplats är det viktigt att det finns plats för ambulanser och andra att komma in). Var ganska chockad, precis som alla andra. Det händer mycket sällan olyckor där jag jobbar, med tanke på hur många som besöker parken per år, varje dag rör det sig lika många som i en medelstor svensk stad där. Men det är en liten yta, och klart att alla förstår att när vi öppnar tidningen imorn, eller ser löpet kommer det vara tusen gånger värre än i verkligheten. Det stod saker som jag aldrig hört talas om; att personal skulle ha hört konstiga läten när de kört den (det har jag aldrig gjort) eller att personalen brukar "busköra" (köra manuellt) attraktionerna, det har varken jag eller någon jag pratat med någonsin gjort, det är inte ens någon som vet hur man skulle ha kunnat busköra attraktionen i fråga.

Jag gillar verkligen att jobba där jag jobbar, känner aldrig att "idag vill jag inte jobba". Det är fina kollegor, man känner sig lyssnad på i högre led osv. Bra personalpolitik. När något sånt här händer, en olycka, så är det så "tacksamt" att skriva stora rubriker utan att reflektera över om det är för att sälja lösnummer eller för att de ligger nära sanningen.

Detta hände i tisdags, innan dess så har jag jobbat helgen, gothiaveckan började=mycket folk. I söndags var det fest, och det var trevligt. I onsdags var det förståeligt nog lite låg stämning på jobbet, men alla jobbade på. Igår var jag ledig, träffade H för en snabb kaffe, sen J en stund. Känns bra, men lite konstigt. Vi luktade på varandra (?? kan låta konstigt. haha) men vi gjorde alltid det förr, luktade varandra i nacken liksom. Sen gick jag och handlade glass till mig och syster, såg på film med henne hela kvällen. Idag har jag inte gjort något speciellt. Skjutsat min halsflussiga storasyster till VC, åkt till jobbet och lämnat pengar till min föreståndare (vi försöker få till ett lag till midnattsloppet). Har sprungit en sväng också. Härligt! Efter fyra veckor av vila (för brösten) ville mina ben ut i skogen igen. Underbart.

Imorn jobbar jag till 00.10, sen söndag, sen måndag sen tredagarsledighet(!!). Tufft..!

Funderar på att åka själv till Sydamerika 1½ månad i höst. Eller iaf Mexiko till att börja med och kanske en bit ner. Verkar det helt tokigt?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida