onsdag, juli 23, 2008

Äntligen!


Äntligen fick jag mens igen. Haha, när jag inte har den klagar jag, och när jag har den klagar jag. Nej men, den är ändå fyra månader sen. Jag gick till skolläkarn efter en månad över tiden och hon tog mig inte på allvar. Veckor gick och jag blev orolig. Visste att jag itne var gravid, och jag har varken gått ner eller upp i vikt, ätit som vanligt osv, och innan hade jag den exakt var fjärde vecka. Så jag har varit ganska sur på kroppen ett tag. Så idag när jag kom hem kom den. Halleluja.

Tja, idag vaknade jag sent, intog en frukost, gick till banken och förde över lön till mitt konto, därefter träffade jag H för sushi. Så gott! Vi pratade ett tag och skrattade en del. Härligt! Sen gick jag till biblioteket, köpte en kaffe där som jag lyckades spilla över hela mig. Bra där. Sen gick jag till HM. Köpte en klänning (typ siden - fast viscos) som kostat 400 men var nedsatt till 100. Kap. Lite tjugotal till knäna och snygg ringning. Sen började jag bli hungrig.

Gick ut från affären fick syn på M som var inbegripen i ett samtal med en greenpeacekille (hon blevbetalande medlem i den stunden - bra!). Så gick vi och fikade kaffe och choklad. Därefter ringde jag runt till hela min telefonbok. Skojar inte! För att hitta någon att käka sunsetfalafel med. Inte Någon jag ringde kunde. Det är så tradigt att käka själv! Men jag var galet falafelsugen så jag gick dit, köpte en falafel och en tidning, satte mig vid kanalen i solen och käkade. Väldigt gott, väldigt skönt och väldigt mättande. Sen gick jag hem i kvällssolen och njöt i fulla drag, och när jag kom hem - tadaa (min röda vän- haha). Så bättre dag hade det inte kunnat bli!

Nu sitter jag här efter att ha käkat hallonglass och macka. Känner mig sjukt nöjd med min dag och ska försöka sova tidigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida