tisdag, augusti 05, 2008

?


En vecka av jobb och lite ledigt. I torsdags träffade jag en vän som vart i Sydamerika och han skrev en skitlång lista på saker jag ska tänka på. Det var trevligt. Hade inte ens tänkt på vaccin.. Jobb fredag lördag söndag måndag och idag. I söndags var det fotbollsturnering i hallen klockan tolv på natten. Jag var med och spelade fast jag inte kan fotboll och bara lallade runt på planen. Det var bara två tjejer i vårt lag och det var ändå roligt att spela. Vi fick spela mot stället vi är stammisar på (alla går dit efter jobbet ungefär. Priset var 50 öl till laget om vi vann. Från halv tre till fyra på natten spelade vi utomhus i kylan. Vi förlorade, men ölen får vi tydligen ändå.

Igår var det helt dött på jobbet. Inga gäster i parken, det spöregnade ju. Det kändes lite öde där. Började ganska sent, träffade J innan. Så skumt. Gick och tog vaccin, 900 pix kostade det, och då har jag tagit hepatit A+B och gula febern, har en spruta kvar mot hepatiten. Dyrt! J åker idag, han var inte säker på att han ville men jag övertalade honom lite för det märktes att han behövde knuff typ. Han ska till öst och tågluffa. Sen grät han..? Tårarna rann och hans röst var sprucken óch han sa att han vill vara med mig, átt han älskar mig och vill åka till Spanien med mig, massa. Jag visste inte vad jag skulle säga- Om det varit en månad sen. Visst. Men nu, näe. Jag hár egna planer, Sydamerika och juridik och allt. Det kändes hemskt att inte kunna trösta honom. Som om det var jag som gjort slut.

Jobbade till tio imorn sedan gick några tjejor hem till kollega C. Vi gjorde en stor kladdkaka och åt med sked ur formen. Gott. Sen gick jag hem och har sovit sådär i natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida