måndag, juli 28, 2008

Smälter iväg.


Fy för bakfylla. Det är sådana här dagar som får mig att inse att min kropp avskyr alkohol. Huvva! Det är svettiga dagar i Göteborg nu. Och det är så varmt att jobba att man inte vet ut eller in, stora ytor av solsken som man steks i. Det funkar ändå, men för mig som inte gillar vatten så blir det vätskebristlight av det hela. Jag duschar flera gånger om dan ändå är det klimakterieartade svallningar och svettsvettsvett! Igår fest, började med en tolv timmar lång arbetsdag i hettan, sen gick vi några tjejor och drack vin på vägen, väl där var kön inte hemsklång, jag blev lite full och gjorde som jag brukar göra, blir rastlös, lämnar mitt sällskap och går runt och kollar och sådär. Hade trevligt. Idag vaknade jag med det där hemska, huvudvärk. Straffet för att jag dricker.

Så dagen har gått i lugnets tecken. Åkte och handlade med mor och far,´hörde av mig till några vänner, sen fick jag ändan ur vagnen kring halv fem och gick till biblioteket och lånade ett par böcker. bra där. Väl hemma middag, och vilken grej - jag åt kött för första gången sen jag var elva (då räknar jag inte den halva centimeter med torrt någonting jag intog på balen för att sedan gå och ån gra i veckor). Nej, jag har ju vart sjukt sugen på blodkött typ oxfilé typ ett år. Och idag åt jag just det, ingen halv centimeter utan en rejäl portion utan att ens orka bry mig om jag skulle få ont i magen(det har jag inte fått), SÅ GOTT! Konsistensen, allt. Himlen.. Det, tzatsiki, grillade grönsaker/samt potatis och sallad. Mums! Inget känns konstigt i magen och jag är typ.. sugen på mer. Mersmak. !

Sen efter det så bestämde jag med en kollega att springa imorn fm. Så det blir trevligt med sällskap. Sen ska jag kanske träffa ett ex för falafel eller så. Ledig t.o.m torsdag så det blir minisemester. Tror det blir städning för min del, mitt rum är fult. Och ska planera lite sydamerika tänkte jag. Vill absolut till mexico, Brasilien och ett par ställen till.

Jag smälter bort. Kan inte sova i hettan!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida