tisdag, november 18, 2008

konsumtion in absurdum + pluggerier



Ja, nu är veckan igång med dunder och brak. Eller något. Igår hade vi föreläsning, en lång på förmiddagen, en lång på eftermiddagen (straffrätt). Mycket intressant! Sen satt jag i skolan och studerade till omkring sex, läste en halv bok, gick igenom lite anteckningar. Sen gick jag till intersport för att köpa nya löpdojor. Mina håller på att krackelera helt efter endast fem månader.. Och dom kostade ändå 1800 pix.. Han som jobbade där tyckte att jag skulle reklamera dom (hade köpt dem på löplabbet) och det ska jag försöka göra. Om jag har köpte dom på kortet :/ för jag har inget kvitto och måste ju bevisa att jag köpt dem osv. Men det är oskäligt att de bara kan hålla i fem månader. Läste ju lite konsumenträtt så jag ska gå tillbaka med lagstöd ;)

Köpte i allafall varmare löpartights (fodrade, gud så skönt) samt funktionsmaterialtröja och löparsockar. Vilken skillnad! Sprang idag och det regnade, men jag blev inte blöt inpå kroppen som annars. jättebra!

Imorse var vi på praktikerbesöket på advokatfirman. Om kvinnofridskränkning pratade vi, det var väldigt intressant och jag hade gärna haft ett längre samtal, men varje sådant besök är ju 45 minuter bara. Sedan gick jag och min grupp till humanisten och grupparbetade ett par timmar, sen skulle jag till skolan och plugga, kring tolv, bara käka först. Och det ösregnade, jag var blöt över hela benen och fötterna, inne i mina skinnastövlar var det en sjö och blåste gjorde det också. huvvaligen.. Gick till HM, köpte två reaklänningar (why oh why, haha) men dom var väldigt fina, en jackiekennedy-aktig klänning, till knäna, svart, dressad, tight och snygg halsringning, baraxlad. En axelbandslös som har tyg som ser ut som det i gardinkläderna som maria syr i sound of music-filmen. sådär fulsnyggt..!(se bilden) haha.
Jag knep de sista 34:orna av båda så det blev jag tacksam för. Och de gick på under 400pix ihop.. Köpte stövlar på rea på skoaffären med, svarta, "ridstövlar" som L uttryckte det när jag träffade honom på kvällen.

Sen gick jag till skolan och expressåt lunch, redan klockan ett infann jag mig i läsesalen och satt där till 17.45 med en bok. Läste hela 100 sidor (hela boken) strök under och hann gå igenom understrykningarna efteråt. Sen träffade jag L. Han ville inte fika som jag hade tänkt utan vi gick hem till mig och åt massa god mat som lilla mamma lagat istället. ugnsrostad potatis, lax i kokosmjölks/saffranssås och ärtor+sallad, sen kaffe och banan.

Nu ligger jag här och ska sova snart. Notera att jag försökte fota min armmuskel. När jag skulle borsta tänderna förut så såg jag "Hoppsan, det ser ut som att jag har muskler", men det har jag inte. Jag har inte styrketränat någon muskel på över två år. Inte en situps gör jag. för det är så jävla tråkigt... min kropp mår nog inte så bra av det. Släpar ju på en lagbok+dator+annan litteratur+matlådor osv i en rygga hela dagarna, kan behöva lite funktionella muskler. Men det ser nästan ut som att jag har det iaf..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida