måndag, november 24, 2008

veckan ser hård ut. Men lite lugnare nu!


Oj vad glad jag blir helt plötsligt, av ingen anledning alls!
Har råpluggat ordentligt sen sist jag skrev. Tenta på fredag ju.. I förra veckan kändes allt som ett enda virrvarr och att jag inte kunde ett jota. Men helt plötsligt börjar saker falla på plats och jag inser att råplugg lönar sig. Jag börjar fatta om fordringar/skuldebrev/räntor som jag tyckte var så svårt först. Även Jordabalken börjar falla på plats..! Skönt!
Nu ska jag hålla på så resten av veckan. Idag tog jag följe till skolan med en kompis i klassen, påväg för att möta henne föll jag (Jag halkade på en isfläck) och rätt var det var hade jag slagit i hela ansiktet (hårt, inklusive tänderna - med öppen mun) och det gjorde ont, började blöda på knät och mina nya fina ljusrosa (haha fjolla) mockahandskar blev förstörda.. Så kan det gå. Men inga tänder åkte ut denna gång så det får man vara lycklig över.. hehe

Sen var vi i skolan strax efter nio, nu har jag suttit i princip på samma plats med avbrott för korta mellanmål och kort lunch. Klockan är sex. Ska sitta nån timme till, sen ger jag upp. Har fått gjort grymt mycket och nöjd med det!

Har vart ledig ytterst lite i helgen på lördag förmiddag hade jag långdistanspass i soluppgången. fantastiskt och sedan brunch med mamma och pappa hemma. Sedan i skolan hela dagen, fast på söndag träffade jag en pluggkompis och gick igenom saker från 11-17, diskuterade oss fram till lösningar på övningstentafrågor osv i flera timmar, bra där! Gick även förbi söta lilla farmor på en kopp te och fick en gammal handväska från 40-talet av henne, det var trevligt.

Ska plugga lite processrätt en stund nu innan jag går, imorgon ska jag träffa min gåkompis igen (fas tinte ramla på vägen..) och sen ska jag sätta mig i skolan hela dagen, blir väl samma på onsdag/torsdag. Fast på torsdag ska jag och T bryta konventioner och helt sonika gå på på bio kring sex! fast att vi "skulle kunna tentaplugga" till tentan på fredag. Men jag tror inte man kan lära sig så mycket mer efter sex dagen innan tenta, bättre att slappna av, käka något gått och somna tidigt..!

(notera min gigantiska sjal jag har med mig varje dag, och sveper om mig. fan vad kallt det är i läsesalen. jag hackar tänderna..

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

tjena gums!
hoppas veckan varit snäll mot dig. jag har varit snäll och utmanat dig. kramen kramen

5:22 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida