tisdag, januari 16, 2007

egoboost och pluggis.

Ja. Så är ögoninfektionen över. Tack Jesus.

Mycket i skolan nu. Listberoende som jag är spaltade jag upp allt. Och gjorde en prio-lista. Det jag prioriterar mest skulle stå högst upp. Sen blev jag virrig eftersom jag insåg att allt prioriterades ungefär lika mycket.
1: Författarporträtt på engelska av Charlotte Brontë
2: Läsa 650 sidor lång bok (liten text) på engelska. Jane Eyre av Charlotte Brontë.
3:Skriva bokrecension av Jane Eyre på engelska.
4: Forska om Sydafrika och Apartheiden samt Sydafrikas alla connections med "det brittiska imperiet" och sydafrikas gamla historia. Skriva salskrivning på engelska. Mååånga sidor.
5: Ta en propagandistisk text, skriva om propaganda-nycklarna osvosv. samt skriva om texten så att den blir neutral.
6: Lära mig manus och spela upp scenen.
8:matteprov på två kapitel nästa fredag.

Jag blir helt hög när jag har så mycket att göra. Som en darrande pluggis med pervers plugglusta blir jag. Kan utan problem (endast sömnproblem) plåga mig igenom timmar på stadsbiblioteket med lotsandlots of böcker som enda sällskap. Utan stopp satt jag idag i timmar och avslutade författarporträttet. Price the lord. Har inte börjat med Jane Eyre ännu.. bävar. så jävla kass på engelska. Min svaga punkt. Vi har 95% engelska i sex-sju veckor nu. allt på engelska. BLÄ. men färdighet kräver övning. hehe eller tvärtom.(övning ger färdighet).

Jag måste bo i england ett år eller två i framtiden. Så att jag blir TVUNGEN att lära mig. Frågan är vad jag ska göra där. Får väl träffa någon snygg brittisk människa. Jag älskar kunskap. Jag älskar att lära mig. Jag vet att jag kan bli bäst i mycket. bara att plugga som attan så kommer man dit man vill. (jag hatar Linda S för att hon har rätt). Jag kommer säkert läsa vidare. Frågan är vad.

Det är bra att jag inte är skoltrött iaf. Då hade jag aldrig orkat.

Imorgon; vägning efter skolan. Ska vända huvudet åt andra väggen. Jag blir ledsen vad jag än väger. Mindre eller mer, spelar ingen roll. Allt blir misslyckanden. Jag ska inte väga mig förrän jag får mens. Såå skönt att slippa. En tvångstanke mindre. <3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida