tisdag, januari 09, 2007

en tisdag en tisdag.

Ja.
Ögoninflamation då.
Jag känner mig så himla äcklig.
Det har spridit sig till bägge ögonen och jag kunde inte öppna dem imorse.. Fått ögonsalva på recept iaf, vart på akuten. Han sa att jag skulle prova den i två veckor och att de kanske inte hjälpte. isåfall skulle jag få ett annat recept.

Aldrig att jag går i två veckor med äckliga variga ögon. Det rinner till och med ner för kinderna. Och imorn har jag körlektion och hur sjutton ska jag göra? borde gå dit, men pinsamt att smitta instruktören ju..

Förutom det har jag ont i halsen och snorig näsa. Jag ser ut som en parodi av en skadad katt..

Nej nu ska jag sluta klaga. Skärp dig ebba ^^.

Gjorde något dumt som jag inte tänkt göra idag. Jag vägde mig. Hemma.. Tänkte bara väga mig på sjukhuset men nu fick jag ett infall. Gått upp några hekto! (4)

De jobbiga tankarna kom direkt. Tanken att "nu går det bara utför, nu blir jag fet" osv. De är ju svåra att hindra. Sen tittade jag mig själv i mina variga ögon i spegeln och tänkte; "vadfan.. bra gjort ebba!" För det är en prestation. Det är fegt att bara lägga sig platt och låta ätstörda mönster ta över. Jag vet inuti mig att jag lätt skulle kunna gå ner fem kilo till. Men jag avstår. För det tar mig INGEN VART. Jag behöver näring och en fungerande kropp.

Och trots allt känns det så dubbelt. Det suger i magen av ledsenheten över att ha gått upp. Men samtidigt så vet jag att det är BRA att jag gått upp lite. Jag har fortfarande en lång väg och gå men jag SKA klara det.

Jag måste komma över det där md att det skulle vara skämmigt att käka när ingen annan käkar. Alla mellis jag måste sätta i mig på obekväma tider gör det.

klart slut. Nu ska jag kolla på tv <3 (med variga ögon...)

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Vet hur kämpigt det kan vara att äta när ingen annan äter. Jag kan bli så j*kla förbannad på mig själv, och alla andra.. Varför ska jag behöva äta när inte de gör det?!?! Då gäller det att tänka på att dom runt omkring mig har inte en ätstörning. Det har jag. Just nu behöver jag det här för att bli frisk. När jag sedan har kontroll över mitt liv igen, utan en ätstörning bakom kan jag oxå välja när jag ska äta. Hoppas du kan se det så med!

12:48 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida