torsdag, januari 04, 2007

torsdag.

Jag är sjuk just i detta nu. Halsont och huvudont.

Vart på östra igår. Gick ju ner lite under jul men sen upp litet igen så nu låg jag kvar på samma vikt sen sist jag var där! (bra ebba). Önskar att det här kunde fixas utan att måsta gå upp i vikt.. Men det verkar ju inte gå. gah - blir så trött på att vara tvungen att äta när alla andra slipper, att ALLTID vara mätt. Men när jag blir irriterad över sånt och så försöker jag att lösa det genom att hoppa över ett mål - men det löser tyvärr ingenting.

Det här är jävligt svårt. Allt jag gått upp på alla dessa veckor är 1 kilo, den pressen det innebär känns som en strypsnara, hur sjutton ska jag klara NIO likadana till?

Särskillt som jag inte SER underviktig ut. Ingen tycker det. Kanske någon läkare. Eftersom dom har medicinögon - men inga vanliga. Inga vanliga kommer att fatta varför jag vill gå upp. hur dum är man inte om man vill gå upp när man ser smal och normal-liten ut.

Men förutom det då, jo då känns det mesta rätt lugnt. Jag har suttit och stickat en del, och gjort grejer med pärlor, skrivit en del brev. Hållt mig sysselsatt med händerna. Det är rätt mysigt.

Dricker en massa roibos-te, det är gott och jag blir inte så speedad (eftersom det är koffeinfritt), jag har minskat mitt kaffeintag till 3 koppar per dag, tror det är rätt lagom så..
Skriver något mer imorgon tror jag.

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Sådär kan jag oxå tänka ibland: "Men det är ju ingen som ser att jag är underviktig så.." Men det jag glömmer bort då är att människor faktiskt inte ALLTID säger vad dom tycker. Bara för att jag ser någon som är tjock säger jag ju inte det till den. Likadant om någon är för smal. Det är då doktorer faktiskt är till rätt bra hjälp - Dom hjälper till att inse att "Hey, allting står inte rätt till här!".. http://ummagumma.blogg.se

11:20 fm  
Blogger Umma sa...

Ja, det är ju så det är. Tyvärr är vissa dagar sådär jobbiga - Dagar då man helt enkelt inte ORKAR kämpa emot alla tankar. Igår var en sån dag, men idag är en ny dag! Det är väldigt blandat hur det går.. Själv?

3:51 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida