tisdag, januari 02, 2007

Så är år 2006 slut. vad hände?

Gott nytt år. Tänkte dra en summering över året för att se bara:
Vad har hänt med veganen ebba då?
*Hunnit bli ihop och ta slut med en och samma person 2 eller (var det tre?) gånger,
*Gått ner tio kilo i vikt
*Fått insikt över att dessa tio kilos ska gås upp igen.
*Vart hos x antal läkare.
*slutat vara vegan
*Blivit en vääldigt mycket lugnare person
*förtärt alkohol max 4 gånger
*Köpt kläder för måånga tusen kronor.
*Övat upp konditionen till marathon-nivåer - glatt under perioder sprungit 9 mil i veckan. Inga spärrar - 32 kilometer en dag för att nästa morgon gå upp klockan sex och kuta 15 kilometer innan frukost.
*Insett efter knäskada att föregående punkt är så totalt galet fel.
*Fått stränga regler att följa: ingen motion, ett stort matschema, upp i vikt.
*för varje halvkilo jag gått upp har jag gått ner dubbelt så mycket.
*Inte haft mens en enda gång.

resor?
Stockholm - påsklovet med mamma. Museér, dramaten, långa promenader. über.
Grekland. på sommaren en vecka. Varmt kvavt och hungrigt.
Köpenhamn, strax innan december, med min syster. Många timmar på kafeér själv med plugg och svart kaffe.
Lund - På jullovet, några dagar hos en kusin. Promenader in till stan och kaffe med mjölk.

uppträdanden:
*Master of the universe - jag hade en fixerad mohikan och spelade snusflata.
*fjärilar och brännässlor: slutproduktion i skolan, spelade en bimbo.

Det här året har handlar mycket om min vikt, tankar och handlingar har kretsat mycket kring min vikt. Men det har inte bara handlat om det. Jag har landat lite i mig själv.

Jag har upptäckt vilka som får mig att må bra som människa, vilka tankefällor jag har, vad som driver mig, och vad som sinkar mig. Jag har upptäckt hur många det är som finns för mig när jag behöver dom, och jag har upptäckt vad det innebär att finnas för andra.

Det här året har inte varit bara misär, det har varit sista året av min barndom också. 2006

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Jag har samma mål som dig; Att få tillbaka min mens. Det är trots allt inte alls bra för kroppen att gå en längre tid utan mens. Vi måste käääämpa för att få tillbaka blodet, okej?! :)

9:18 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida