söndag, januari 21, 2007

Jag är närvarande.

Det regnar ute och är en allmän söndag. Kalla händer, dålig tv och lugn i massor. Jag ska ha sett till att gått upp till på torsdag. Fan vad segt det är. Allt som allt sen jag började handlar det om två kilo, fast jag vid det här laget skulle ha nått min friskvikt. Men påt igen.. 8 kilo till så är jag i hamn. Det är inte så jävla svårt egentligen. Man äter helt enkelt mer än man gör av med = viktuppgång. Man använder mycket olja i maten osv osv. Ändå finns de där obehaget som gör att man lagar mat utan fett, tar tunnaste brödskivorna, undviker mat man är ovan med. Men jag börjar att rucka på det där. Tar mer bregott på mackorna, äter ost, 3%ig yoghurt osv. Jag tror att jag kommer må bättre i kroppen när jag gått upp. Och jag är glad att jag stoppat viktnedgången och börjat vända på det. Jag är glad att jag inte använder mig av "knep" inför mig själv och andra på anorexins villkor. Jag slutar att tänka på hur man gör så att maten ser mycket ut på tallriken. Jag gör kloka val inför mig själv och käkar rejäla måltider. Och om pilen inte visar uppåt på torsdag, då ska jag svepa ett glas mjölk innan middagen (mjölk=det äckligaste som finns). För uppåt ska jag!

Vad skagöras idag?
*måste säga åt kompis L att vi inte kan ses. Jag pallar faktiskt inte det. Någon som varit i en osund relation och har ett tips på hur man avslutar den? Jag ´kan inte säga ifrån. Jag orkar inte prata med henne 2 gånger om dagen. Jag känner mig elak. Hon börjar samtalet med "hej tjockis" - BARA DET ger mig tusen själ att inte vilja vara med henne. Hon fortsätter att prata om hur dåliga betyg hennes pojkvän har, om hur hon "ju har sagt ÅT HONOM att SKÄRPA SIG, faaaan jag oooorkar inte meeeed honom.. guuuud" - säger hon. jaha? Hon tär på mig. Och jag skäms för att jag inte vill ha med henne att göra mer. Men hon har varit likadan sen vi lärde känna varandra i sexan. jag orkar inte.
*Matten, ekvationer.
*Minst ett kapitel av Jane Eyre
*Titta på propagandafrågorna
*Manuset
*Hjälpa pappa och handla
*Ringa I och M. Och J.
*Käka mina mål. Idag är motivationen på topp!
(ska försöka bearbeta pappa så att han buy me some sushi ;). )

Den här veckan är mamma borta till på fredag kväll. Pappa är också borta ett par dar/nätter. Jag har teater i tre timmar i mornkväll och jag har körteorilektion i tre timmar på onsdag. segt, men jag går in med inställningen att det kommer gå bra. Det är nog rätt OK. Måste skriva ner mig för fler lektioner på körskolan.

Fick värsta cravinget för träning idag. Det känns så jävla tråkigt att inte kunna träna. Inte för att jag känner mig "slapp" på samma sätt som i början, utan för att jag helt enkelt längtar. Längtar till att känna träningsglädjen spritta i kroppen, svetten rinna över pannan, och duschen efteråt. Avslappningen. Jag säger åt mig själv att JU FORTARE JAG GÅR UPP KAN JAG KÄNNA DET IGEN! SO WHAT OM DET BARA TAR MIG ETT PAR MÅNADER ATT LÄGGA PÅ MIG - DET ÄR BARA BRAAA. det finns INGA hinder för mig längre ju. Allt blir positivt av det. Jag kommer få massa nya kläder av mor och far, en glad kropp och bättre kroppskänsla. och kunna träna, känna att jag bara får vara. Tänker skriva en lista på alla fördelar och sätta över sängen :)

Mina föreställningar om vad andra kommer tycka, och tycker -börjar ge med sig en aning. jag har sagt till apmånga att jag försöker gå upp i vikt, och ingen frågar "varför det??". och det är bra!

Nu ska jag göra en kopp rooiboste och läsa Jane Eyre. Solong!

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

så härligt att läsa!!!
du kommer ju greja det här tjejen.
vet vad du menar m sushi - me love!!!
kramen!

11:29 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida