tisdag, januari 30, 2007

tisdag med borden och lathet.

Det är tisdag och det är borden i luften. Jag "borde" saker, men för en gångs skull skjuter jag upp alla borden, eftersom jag igår blev helt "borde"-galen och klaffade ihop lite smått.
Jag borde skriva på engelskaredovisningen jag ska ha på torsdag..
Jag borde skriva brev till min syster
Jag borde städa mitt rum
Jag borde skriva om den industriella revolutionen.
Jag borde vara jävligt nöjd med att jag fick MVG på litteraturanalysen av Odysséen. Men icke. Så himla tråkigt att jag presterar bra i skolan men inte är nöjd. Får jobba på det.

Jag är mätt och mår rätt bra, det är skönt att känna att efter varje ledsenhetsdag blir det oftast bättre. Igår var det tråkigt, kände mig inte tillfreds, fick för mig att ingen tyckte om mig, kände mig ihålig och tråkig, kunde inte tänka, orkade ingenting. Maten kändes jobbig, men jag åt som jag brukar ändå. Jag tror att det är väldigt svårt att undvika starka jobbiga känslor när kroppen genomgår en stor förändring, när den får mycket näring och energi, som gör att den dels lägger på sig i vikt, men också gör att man kan orka tänka mer på jobbiga grejer, grejer som svälten dämpar. Men jag märker också så mycket positivt, äntligen slipper jag sova med sockar! såå skönt att inte ligga och hacka tänder av kyla liksom. Mina händer är varmare och det måste vara för att min blodcirkulation har blivit normal igen. Heja mig! hehe. Jag går upp som jag ska och det känns inte lika jobbigt som i början. Jag är fokuserad. Ser såklart allt som är dåligt och jobbigt och känns hemskt med att gå upp i vikt - men väljer att gå upp trots det. Om jag inte gör det nu gör jag det aldrig. Så himla lätt att säga "jag går upp när jag vill" - sen kommer ju aaaldrig den dagen då man känner att "ja nu ska jag gå upp 10 kilo".

Idag hade vi barn på teaterlektionen. Små, underbara varelser som lekte med oss och lyssnade på sagor. Mitt hjärta blev som skumgodis och jag ville ta med mig en unge hem. Barn är så himla ärliga och kloka och oförstörda varelser. Jag kan liksom inte tänka mig att leva utan knoddar - någon gång i framtiden vill jag ha barn liksom.

Imorgon är det körteori i tre timmar once again. Bävan.. Förra teorilektionen var helt ok, men tre timmar om "miljö och kompletteringar" låter inte riiiktigt lika roligt. Jag kom på en till grej jag borde, läsa i teoriboken, typ250 sidor. ehm.

Hoppas vi har någon skojig dans, typ jive eller lindyhop på rörelselektionen imorn. Jag har fått för mig att jag ska börja på någon sån dans när kroppen är lite mer i balans, ett par kilon upp bara sen ska jag nog klara det. Boxning har jag också funderat på. Vet inte hur det blir med gymmet, osäker på om jag klarar att träna "lite" där eftersom jag förknippat det så starkt med träningshets under de 1,5 åren jag höll på. Men jag vet hursomhelst vad som gäller om jag ska träna igen, uppåt, framåt, iväg.. ;) Jag är pepp och glad. Normalvikt är inget fult, s å d e t s å ! ! !

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

hela världen är full av borden... usch! men när man äter ordentligt, precis som du säger så vidgas horisonten och man kan se att det finns ljus på andra sidan. allt går inte åt pipsvängen om man inte kan/orkar/gör rätt.
hejja dig!!!
kram!

PS. kanske kan hyra ut Brallisen till dig ibland ;D

3:34 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida