söndag, februari 11, 2007

mättnad.

Idag är det söndag, och imorgon är det ledigt. Vet inte hur det känns med ledighet, föredrar nog egentligen fasta rutiner med skolan och sådär. Brukar inte ens gilla helger speciellt mycket. Jag skapar mina egna rutiner "träffa den och den, göra det och det, måste ske då och då". Ätstörda mönster återfinns i många delar av mitt liv. Delar som inte har ett jota med mat att göra. Jag har glömt om jag var sån innan. var jag det?

Idag körde jag med mamma på morgonen. Var sur och irriterad som en citron. Mamma med. Så det var inte så lyckat. Sedan åkte vi till ikea, köpte mjölkskummare <3.>asäcklig macka där, sen åkte vi hem. Läste lite, sen gick jag till gamlestadstorget och träffade sanne. Vi var på nåt spat-kök. Jag hade ju käkat macka så jag var inte hungrig. En mörk mysig lokal var det, men sol ute. Så jag längtade ut lite. Gick och skulle hem och krubba middag just innan solen försvann. Isa ringde, bestämde vi skulle ses i stan och krubba på andrum. Var mysigt att träffa henne. Länge sen. Vi pratade om hennes 18årsfest i april och åt varsin veganburgare. Gott<3

Nu är jag hemma, ska titta på veteranTV. Underbart program om pensionärer.
Jag längtar tills jag blir pensionär. Jag är redan pensionär i en yngre kropp. (haha, kanske förutom mitt skelett då som är lite halvkass).

Jag längtar till sommaren.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida