måndag, april 23, 2007

überdag


Oj oj, trött som en purjolök är jag! (eller ngn annan form av grönsak). Eftersom jag är den morgonmänniska jag är så kan jag inte sova efter sju typ (ibland till halv åtta - och då är jag förvånad!) oavsett om jag vart vaken till långt inpå natten. (jag är en pensionär i mångt och mycket).

Helgen har varit braig. Premiären gick bra, fast jag var nervös så jag mådde illa. Men jag har en hög och bra röst så det gick bra ändå. Tjejscenen börjar verkligen ta sig. Skulle va kul att låta den "växa" lite mer faktiskt. Jag gillar att vara biskop också, jag får sån maktkänsla. Något jag behöver mer av kanske? dessutom känner jag mig som en god och sympatisk person när vi spelat, eftersom jag fått sånna elaka roller.

Jaja, jag fick i allafall fina, rättvisemärkta gula rosor av mamma och pappa. Igår fick jag en gullig pensionärig krukväxt av farmor.

Idag börjar vi inte förrän klockan ett på konstmuséet, ett konstprojekt i tre veckor nu. BLÄÄÄÄ! Jag är såå dålig på att måla och den enda anledningen till att jag fick MVG i bildkursen i ettan är för att jag flummade ut i mina reflektioner, och lärare M tyckte det var "djupt" (yeah, dom tog typ 2 minuter att göra).

Annars ska jag bara ta det lugnt och vara LEDIG idag, göra ingenting, promenixa och läsa och ta det lugnt. Njuta av att inte måsta bege mig av till teatern och stanna där läänge..

Hoppas ni får en überdag ni med!

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Så roligt att det gick bra med premiären och förställningen! Och det är ju rätt så normalt att vara skitnervös innan! Men du, att vara trött som en PURJOLÖK, det var fasen ett nytt uttryck!? HAHAH! Riktigt skönt! ;D

Jo, jag vet att det här med illamåendet blir mycket bättre då kroppen är mer stabil "inombords". Jag har ju inte riktigt återhämtat mig från mitt "återfall" men innan dess började min kropp bete sig normalt och jag klarade av sånna situationer utan några problem. Jag kämpar på mot det hållet nu!!! Och det känns så härligt att läsa om dig, se till att kämpa vidare lika bra som du verkar göra :-)

Tack för Grattis:en! Det var lite i förskott dock, det är nu till helgen jag fyller år.. (22 bast) :D veckan är det jobb för hela slanten. Själv? Nåt skojsigt? Kram

1:32 fm  
Blogger j sa...

Ibland behöver man verkliden dagar då man kan göra ingenting. Bara ta det lugnt och göra det som faller en in. Som att njuta av vinden i håret och solens strålar som smeker ens kind. Det är verkligen fint med sådana dagar.

10:27 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida