tisdag, april 17, 2007

min lilla tisdag


Tisdag alltså. Fullt upp igår med teaterrepetitioner. Var hemma halv elva och ramlade i säng. Trött som en vissen blomma..! Det gick i allafall helt okej även om alla inte var på topp. H var sjuk stackarn! Innan dess hade jag vart på Humlan, träffat andra H på stan och kollat på väskor, sen åkte vi till skolan och åt lunch, och sen hade vi bg-möte. Tog bara en kvart typ..! Sen följde hon med mig hem, vi drack té, kaffe och promenerade lite. Det var trevligt. Sen åkte vi som sagt till repet.

Idag var det ledig förmiddag igen..! über ju. Hade bestämt lunchdejt med H i skolan. (hahaha). Fisk och potatis och pastasallad åt jag. Gott. Sen hade vi teater. Fick ett flipp. Det känns som om vår grupp aldrig kommer bli klara (det här är alltså skol-teatern, inte den jag håller på med på fritiden). Så hade vi lyckats samla alla, och jag tvingade till och med M att komma, så han fick omboka en audition till nån reklamfilm..! Och så ringde jag A, och då skulle hon till tandläkarn. Jag blev så ledsen, eller arg. Men jag sa inget. Jag bara mummlade att vi ses imorn i telefonen. Sen gick jag ut och GRÄT i korridoren. Illa ebba. Egentligen var jag ju bara ARG, ändå finns det bara ett uttryck för mig när jag är besviken, arg, förbannad - GRÅT. Det är så enkelt att ta till liksom. Men det spärrar för mig, att inte kunna säga "näe nu blir jag besviken, du kunde väl ha ringt igår om det så vi visste!". Men men, fick ett förlåt-sms av A senare, det var skönt. Då slapp jag säga att jag blivit arg, hon kanske förstod det.

Åkte hem sent från skolan, drog i mig ett par mackor samt ett äpple, gick till posten med ett brev och cyklade iväg till ullevi för träning. Upptäckte att det var match.. ehm.. I allafall. A kom, och det var inget "groll" mellan oss. Hon är bra A, Vi hade konditionsuppvärmning och teknik samt styrka i slutet. Det var skönt att slå av sig lite efter den här dan måste jag säga.

Nu har jag precis ätit och duschat och har morgondagen klar i huvudet :) Har dans klockan halv nio till tio (usch, koordination är min svaga sida), sen håltimma till klockan halv ett.. Sen a-pass, sen snabbt till bilskolan där jag har dubbel-lektion samt teori, promenix hem, där jag måste baka MINST 100 bullar till farmors 80-årsdag nästa vecka... Sen pluggpluggplugg, sen säng. Den här veckan och nästa vecka är kaos. Mina stress-utslag ser nu ännu mer förjävliga ut..

Tur att jag är en av dom som äter nu, annars hade jag aldrig orkat ;)

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Det låter som att du har fullspäckade dagar! :-) Skoj! Hoppas att dina körlektioner gick/går bra idag. Har du långt kvar innan du får ta självaste kortet?

9:49 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida