söndag, april 08, 2007

våffelångest?

Det var trevligt igår, tur för mig att jag fick promenixat innan solen försvann. Övningskörningen gick bra och jag dök upp några minuter sent till L och H (jag ser det som en dygd att komma i tid) hehe, dock fick jag veta att varken A eller H skulle dyka upp. Det var mycket synd, särkskilt som vi skulle fira A lite då hon fyllde år dagen innan..

Vi köpte lite rotsaker, svamp, glass, lite lax, saffran och ägg (och en påse mandelchokladägg) och gick hem till L och gjorde käk. Mycket gott och trevligt! Där tillbringade vi eftermiddagen och det slutade med att vi la oss på golvet för vi var så mätta. Fast jag blir aldrig sådär "sjukt mätt" som andra tjejer blir. Även om jag äter lika mycket eller mer t.om. Försöker att inte se det som att jag har för stor matsäck eller så.. Menmen, nog om det. Jag fick inte så mycket ångest av maten iaf. Gick hem, hälsade på farmor och en kusin som var här innan dom gick. Sen upptäckte jag skadedjur! Vi har skadedjur, äckliga äckliga svarta kryp som spritt sig från översta våningen ända ner till köket (vi har fyra våningar, och köket ligger på andra). SÅ ÄCKLIGT. Jag gick och la mig och drömde mardrömmar om att golvet var svart av alla äckeldjur, fy sjutton! Jag vaknade flera gånger om helt svettig av äckelkänslor och inbillningar att jag hade kryp över hela kroppen.

Vaknade på morronen jättetrött.. Efter alla slitsamma drömmar. Blä. Gick till jobbet och hissade flaggan och gick hem, vi käkade då frukost ihop. Sen hittade jag en cykelannons i GP, ringde och jag hade sån tur att mormorscykeln fanns kvar för 700 pix, och gubben som sålde bodde dessutom en kilometer från där jag bor! Jag och mamma gick dit och gubben visade sig ha fler cyklar, han var pensionär och köpte cyklar billigt på auktion och sålde vidare. Provade tre, men fastnade för den rostiga, men ack så VACKRA "fram"-cykeln (gammalt märke som slutade tillverkas på 70-talet).Är en 50-talscykel med välvd ram, inga växlar såklart men überskön att cykla på. Jag köpte den och mamma, pappa och jag begav oss ut på en cykeltur. Mysigt..! Sen skulle vi hem och mamma gjorde våfflor. Jag åt två med lite rom på, och när jag tatt den tredje (och sista) våfflan med en klick glass och jordgubbar på blev jag überledsen. Usch vad jobbigt det kändes. Kände mig så äcklig och karaktärslös. Konstigt, igår åt jag ganska mycket glass och mat med vännerna, men fick inte alls sånna känslor då. Men jag har iaf bestämt mig nu för att tre våfflor till lunch är inte alls för mycket, sådetså!

Nu sitter jag med plugg upp över öronen :S Men imorn är det mysfrukost med Domoro, ska bli trevligt. Jag ska ta med mig hallon, blåbär och bananer och lite annan frukt..! Sen är det repetitioner hela dan.

Nu ska jag skriva vidare på min fiktiva dagbok över den unga, homosexuella nazisten Lea. Det är spännande.

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Det är normalt att inte känna den där "Åhvadjagärmätt-känslan" när man har/haft en ätstörning. Tänk så mycket man sabbat sitt inre, tänk så mycket känslor man har förnekat. Tänk så många gånger man trotsat kroppens signaler! Inte konstigt att det tar lång tid för kroppen att våga visa rätt signaler igen, inte sant? Jag kan känna mig jävligt hungrig och får mestadels fysiska symptom; yrsel, skakningar, klumpighet. För att inte tala om hur TRÖG hjärnan blir. MEN jag kan inte känna den där mättheten som normala människor gör, därför har jag skitsvårt att höra någon annan säga "Åh gud så mätt jag blev!!" om man ätit lika mycket som den andra. Då sitter jag där och tänker att "fan nu är jag onormal.. jag är t j o c k och känner mig inte mätt".
Hur har din påsk varit annars tjejen? Hoppas den varit myspys :-)

Min har varit skön, längtar dock tills jag får vara ledig ett par dagar i sträck. Var typ 6 veckor sedan sist. :/

10:15 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida