lördag, april 14, 2007

hungrich


Fullspäckad dag idag. Har fått utslag över hela högra armen. Mamma säger att det är nåt anlag jag fått från henne. Mormor har det också tydligen, när de är pressade slår det ut. Ser förjävligt ut i allafall..

Gick upp tidigt och åt frukost med mamma. Mysigt, sen promenixade jag till gamlestadstorget, soligt och fint på morronkvisten. Men kallt! Åkte därifrån till skolan (knepigt att åka dit på helgen ju..), skulle repa med teatern. Några försov sig, men vi bytte om. Vi stod klara. Vi stod klara. Vi stod klara. Länge. Sen vid typ.. halv två fick vi börja, eftersom ljudet inte var klart. Suck. Usch, har inte alls saknat att spela i fetsmink. Porerna skriker (som H sa), typ "släpp ut oss, släpp uuuuut oss". Det går inte bort heller, finns fetrester kvar av sminket i dagar efteråt, hur mycket man än skrubbar och tvättar, efter föreställningarna är över (om två veckor och en dag) lär min hy se ut som en pizza.. Haha.

I allafall. Det kändes inte alls bra på teatern idag. Jag var hungrig, även om jag åt pasta till lunch (fick dela den med en tjej som glömt mat och inte hann köpa). Några åt gröt. Hur orkar dom. Hmm..

Sen kom mamma vid tre, vi skulle övn.-köra till hennes jobb, och jag hade lovat att stå där. Repet var inte klart.. Eller nästan, men inte undanplockandet. Och jag har fortfarande dåligt samvete att jag drog innan det var klart. Illa.

Vi körde till hennes jobb där hon skulle hämta papper som hon måste ha, för att greja med hemma. Sen köpte jag en banan på vägen för jag var grinig. Haha. Som en annan skitunge. Sen åkte vi hem och jag tog min snygga cykel ut till skatås. Sprang, och idag sprang jag fort. Fort med behovet att springa av lite irritation. Skönt var det, och förvånad blev jag när jag kollade på mp3n, SÅ fort visste jag inte att jag klarade :)

Plockade nya vitsippor på vägen hem. übermysigt. Jag är en sån tanta ibland alltså.. Åkte hem, nu var klockan sju, och då upptäckte jag utslagen över armen.. :S Vi åt. Grillad qournfilé till mig (kött till de andra), bakpotatis, broccoli, tzatsiki och sallad (jag åt dressing på salladen, det gör jag aldrig. Fattar inte varför det har vart så skrämmande. Kändes gött och rätt naturligt). Mumma!

Helt slut, och trots springeuforin undrar jag om jag inte borde låtit bli det idag, med tanke på repetitioner imorgon också, heeela dagen lång.. Sen plugg på kvällen. Njae, får nog väga av när det finns ork och blir över till spring. Fast jävlar vad mycket spring jag har i benen!

Vilken skillnad mot då jag vägde som minst och, trots den lätta vikten fick tvinga mig själv. Jag trodde att det skulle bli så himla "tungt" med extrakilo på min kropp att springa med. Märker ingen tyngd, märker bara att pastan, bananen, rejäl frukost och regelbunden mathållning, mycket mat helt enkelt - gör att jag har energi så det blir över, känner mig gladare. Skönt!

Nu är det bara mensen, och några fåtal tvångstankar och förbud att kämpa mot! :)

Skönt med vädret också, sommarvärme. Och att känna frihet att äta dressing på sallad, äta smör på mackan, äta mig mätt varenda dag, vara snäll mot kroppen - så vet jag att den kommer börja vara snäll tillbaks. Ge tillbaka min mens som den har i gisslan (Skrev om det förra våren också tror jag). Allt var så annorlunda då. Jag kämpade inte. Jag bara ville en massa, men allt det där ätstörda var så mycket starkare. Kanske börjar jag få övertaget nu? Gäller bara att vara vaksam. Men det tror jag att man alltid får vara om man haft en sån sjukdom.

Nu är klockan nästan elva och det suger lite i magen på mig igen. Höhö.
Godnatt underbaringar!

4 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Visst är det "skumt" att man faktiskt känner sig friskare när man vågar ta steget och faktiskt ta smör på mackan, inte välja lighprodukter och äta samma sås som alla andra gör? Och att våga att så som kroppen säger till en att göra! Den säger ju trots allt till hur mycket energi den behöver! Jag ÄLSKAR att känna känslan av att jag orkar göra saker utan någon större påfrestning - och det känner jag när jag ätit bra. Man känner ju sig som f*ckin superman!!!!! :-)))) Puss på dej!

4:28 em  
Blogger Umma sa...

Å du, för att kanske göra dina negativa tankar lite "lättare".. Jag har gått omkring hela dagen och varit hungrig som satan fastän jag ätit "bra". Förmodligen ett tecken på att jag måste stabilisera matintaget mer! Det går att fixa - and I will do it! Du med!

4:29 em  
Blogger Anna sa...

kommentarer till detta härliga "lördags-inlägget" är typ överflödiga. jag håller, än en gång, med föregående talare.

ikväll ska vi grilla - mumma!
kram!

3:50 fm  
Blogger ceppo sa...

Ja ummagumma, det har du så rätt i!:) Jag älskar att känna skillnad också, hur man svart på vitt märker att man klarar motgångar sååå mycket bättre om man laddar på med bra energi! Det jobbiga med att ha anorexi är ju att söka förklaringar till ALLT, alltså "nej är jag hungrig, fast jag ätit bra idag, betyder det att jag är omättlig eller??", det kan ju va att man typ ätit kast nån dag innan, sånt känner ju kroppen liksom. btw: hur gick cidertestet? vilken var godast? puss på dig med :)

anna, var grillet lyckat? Eller förresten, ni bägge har väl grillat i helgen?!:) Mys ju! Jag med, quorn.

1:24 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida