onsdag, april 11, 2007

segt. MENS


Hej hallå!
Idag är det onsdag, och lite seegt. Borde borde borde plugga (när borde man inte det liksom), skulle kört idag, trodde jag, tydligen var tiden imorn på morronen (?) ska till sjukhuset då, så fick flytta till nästa vecka. Satte mig vid datorn och gjorde teori, gick dååligt. Fick 57 av 70.. underkänt. Iaf, har ju ett tag på mig om man säger så.

(blev lite upplyft av ummagummas kommentar), äh det fixar jag. Är ju en "plugga-järnet-få-alla-rätt-glömt-3minuter-efter-tjej" så det löser sig. He he he he

Mer gnäll: Mens. Jag skriver det igen. Mens. MENSMENSMENSMENSMENS. De 2(?) personer som läser min blogg lär ha tröttnat vid det här laget.. Men tyvärr. Just nu är det nästan allt som ryms i mitt huvud. Mens. Haha, mens i huvet. Näe, men oj - jag kan verkligen inte koppla av. Det lugnar mig inte när folk säger "den kommer- när du nått din vikt där den försvann. Den kommer". Det lugnar mig inte ett jävla skit. Jag minns inte alls vad jag vägde när jag försvann. Den hösten var ett jävla vägande varenda jävla dag, jag håller inte reda på vikt och kilo såhär i efterhand. Hösten 05, jag blir galen. GALEN. Jag vill inte gå upp ett jävla hekto till. Trött på det här. Jag vill ha mens nu, jag har en vikt som vanliga folk har nu. Varför är min kropp så jobbig att den behöver "kurvor"- eller fett som jag inte vill ha. Mensmensmensmens.
(Jag är bara lite negativ idag.) Ska till östra-tanten imorn, och jag känner mig bara tjockare när jag vart hos henne, hon är så jävla konstig. KONSTIG. Jag kan inte fatta att hon sa "jag ser att du blir upprörd nu" med platt, kall röst och TITTADE PÅ KLOCKAN när jag storlipade.

Suttit och skrivit första utkast till Lea-dagboken nu. Har massa arbete kvar, men orkar inte. Nu ska jag äta nån frukt.

Godnatt ni två underbaringar ;)!

3 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Var det ett sånt där onlinetest du gjorde? Dom är alltid missvisande så var lugn! När jag skulle göra min teori satt jag typ 2 dygn i sträck och matade in hela boken, sedan gjorde jag provet och glömde hälften två timmar efteråt. Men jag klarade det galant då. :D

12:05 em  
Blogger Umma sa...

Jag tror minsann att det är fler än 2 stycken som läser din blogg kära kära Ebba!
Det är inget fel med att spy galla över sina problem ibland, det måste man ju få göra för att uthärda skiten. Jag kommer inte heller ihåg på vilken vikt jag "mensade" som en normal kvinna gör, men har räknat ut tillsammans med doktorer på vilket BMI jag måste ligga på - UNGEFÄR! Så kommer det allra jobbigaste som dom säger: "Kanske är det så att du måste ligga lite högre i vikt än så för att mensen ska kunna komma igång riktigt". Då blir jag räddräddrädd, för det sista jag vill är att få mens när jag är "mer" än normalviktig. Då kopplar ätstörningshjärnan som att jag måste vara typ fet för att kunna ha mens... Inte bra, inte bra.
Men du, dagen då nån av oss får tillbaka mensen ska det bli ett sjujävla kalas, eller hur?!?!? :-D Kram på dej!

4:40 fm  
Blogger Anna sa...

håller med föregående talare om att det helt klart måste vara fler än vi 2 som hittat din underbara blogg.
sen är det ju så att både UG och jag verkar vara nördigt beroende av att blogga och kommentara och det är därför vi tar så stor plats i din bloggs kommentarer ;D

sen: mensen kommer!!! (lätt för mig att säga...) när allt är i balans. tänk på att det inte bara är vikten som spelar in. det har så mycket med hur man mår att göra så ni anar inte. man kan stänga av den omedvetet medvetet.

kramis!!!

12:22 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida