måndag, april 30, 2007

blä


Förlåt mig själv, jag känner mig tillfreds av att blogga. Men de senaste dagarna har det verkligen varit "kaotiskt". Haft föreställning torsdag kväll, fredag kväll, lördag kväll, söndag kväll. På torsdag så träffades vi direkt efter skolan, likadant på fredag typ, på lördag så sprang jag, sedan pluggade jag massa matte, sen vid ett åkte jag och syrran och kollade på Ika Nord. Sen träffades vi på teatern, på söndan träffades vi vid elva, handlade mat, vi käkade gemensamt eftersom det var sista föreställningen, hemma halv elva igår, dödstrött. Nu ä´r det måndag.

Hm.. Trött är jag litegranna. Känner mig lite orolig. Kan skriva lite om de senaste dagarna. I torsdags träffade jag östra-tantan. Jag promenerade dit, lugn, harmonisk och glad. Gick ut därifrån med gråtklump i halsen och sorgsenhet. Hon är helt dum i huvudet. Jag har hållt samma vikt ett bra tag nu det känns bra. Men hon säger så jävla knäppa saker. Hon sa såhär när jag klev in till hennes rum; "hej, jag har läst i din journal att du har problem med din sexuella identitet och är missnöjd med dina bröst". Vad sjutton svarar man på det? Jag har aldrig, aldrig, ALDRIG sagt till NÅGON läkare att jag har "problem" med min sexuella identiet..! Och det står alltså i min sjukjournal! Kommer det ALLTID att stå där? Har jag rätt att läsa min sjukjournal? isåfall vill jag det! Jag svarade att jag inte har några som helst problem med att vara lesbisk, och jag har aldrig sagt det heller. Ja, med brösten känner ju vi alla till att det är jobbigt att ha stora bröst. Men på sättet hon sa det.. så jävla integritetskränkande på nåt sjukt vis.

Det gick bra på dagen trots jobbigheten med det i allafall. Sen på fredagen så spelade jag till sent, sen hem och åt, somnade bums. Lördagen flöt på. Igår mådde jag uselt. Allt kändes uselt. Hade drömt att jag fick mens, och när jag vaknade så trodde jag att jag verkligen fått mens! Jag kände mig helt upprymd och sprallig och GLAD! Men icke. Haha, torrt som i sahara!

Börjar tro att min kropp glömt hur den gör. Jag ligger på ett normalt BMI, ger min kropp energi och fett och järn och hela alltet. Men icke. Hur mycket kostar nattljusoljan anna?

Idag har jag hunnit med lite matte. Snart ska jag ta en liten promenad förbi bilskolan se om den är öppen. Sen kanske övningsköra lite i eftermiddag, sedan boxträning på kvällen och efter det till B, tror jag, A ska med isåfall. Jag har inget att dricka, fast jag vill nog ändå inte dricka. Lite vitt hade vart gott, men inget annat.

Jag känner mig olustig i kroppen, ledsen. Varför funkar jag inte? Nu borde jag fan fungera. Ska man kanske besöka gynekolog?

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Du har all laglig rätt i världen att läsa din journal! Jag var inlagd under en längre period och pga vissa omständigheter bad jag om att få läsa igenom min journal. En sköterska satt med mig då jag läste igenom allting - Visst, jag förstod inte alla lustiga läkartermer men det mesta iallafall. När jag sedan läst igenom alla papper ser jag att det ligger ett löst kollegieblockspapper längst bak. Tar upp det och börjar läsa. Det var ett självmordsbrev. Och jag hade INTE skrivit det!!! Bredvid mig sitter sköterskan och gapar medans jag typ skriker "Detta är fan inte jag!" varpå hon svarar "Nej, jag vet.. Det där tillhör en annan patient. Det måste kommit i fel journal." Jävlar tur att jag läste den alltså, annars hade det brevet legat hela livet i min journal och gjort mig "självmordsbenägen patient" Så mitt råd är: Läs för fan din journal! Och vad är det för idiotiska läkare du träffar på som säger sådana saker till dig? Suck vad tröttsam sjukvården är ibland.

Förresten, har du inte fått rådet av en gynekolog att börja med P-piller för att få igång mensen?

Ha en skön kväll nu bruden!

9:16 fm  
Blogger Anna sa...

vännen!
du har självklart rätt att se din journal. du kan tom få ut en kopia ju. skriftlig ansökan för detta!!! sen är ju den där tantaluren du träffar på Östra helt G A L E N!!! är det hon som skrivit så?? jösses...

jag vet att det är lätt att säga: men jag håller nog med din far lite: du tänkar för mycket - det gör jag med! det är då jag blir ledsen. när jag vrider och vänder på alla känslor och intryck. då kan bra grejer bli dåliga lixom.

tycker verkligen att du ska prova oljan, tror att den kostar typ 200 kronor. det är som en "kur" man äter.
gynekolog är aldrig fel. om inte annat för att lugna ner sig själv även om det kanske inte är superspännande att ligga där i stolen. men sen kan man gå därifrån med högt huvud och veta att "det står rätt till" därnere.

massa massa kramar!

7:50 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida