onsdag, maj 09, 2007

Grattis H!


Idag fyller mitt hjärtegull H 18 år, och fast hon flyttade hemifrån när hon var 16, fast hon är så ansvarsfull och mogen¨så är 18-årsdagen ändå viktig. För henne är det kanske inte den roligaste födelsedagen, stackarn fyller ju år dagen innan ett fyra timmars nationellt prov i matematik..! Men hon ska få en liten firning imorgon i allafall. Efter nationella. Pinsamma jag skickade runt sms om att vi kunde ju ses och sjunga för henne utanför matsalen idag. Pinsamt nog råkade jag skicka det till henne, fick tillbaka ett vänligt men bestämt svar om att inget sjung var välkommet.. hur lyckas jag?

Igår boxades jag. Gick bra, var helt slut efteråt. Vad värre är, har börjat få ont i höger knä igen. Hade det när jag svalt förr i tiden också. Då sprang jag och vilade aldrig. Sen vilade jag ju i 6 månader helt från träning, fick knappt gå nånstans. Så knät skulle må bra - trodde jag. Men nu "mal" det liksom. Inte jättesmärtsamt. Men molande värk. Fan heller att jag vilar från löpning i ett år på grund av det här. Funderar på att ta mig till idrottskliniken. Inte för att jag vet var den ligger och sådär..

Mens. Mens mens mens mens. Är jag galen? Jag tror att min jobbiga period skulle kunna avlösas om jag fick mens. fan att den aldrig kommer liksom. Jag gör ju saker rätt. Jag känner inte en jävel som äter mer än jag gör. Rent objektivt. Långsamt går jag upp några hekton till, kanske till och med ett kilo. För säkerhets skull. Men inte fan kommer den för det. vad försöker min kropp tala om för mig? att jag måste vara större än alla andra? Att just min kropp måste se grotesk ut för att funka normalt. Nej skit också.

2 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Förstår din frustration som du så ofta skriver om angående mensen. Tro mig, jag vet hur det känns och det SUGER b*lle. :-/ Ibland när någon kompis sitter och pratar om hur jobbigt det är att ha mensvärk, att behöva ha tampong osv har jag lust att skrika rätt ut att "Var fan glaaaad över att du har mens människa!!!" För det är inte roligt att vara utan. Dessutom känner jag ibland att jag har "känningar" som blir värre: Blir extraextra svängig i humöret, extra sugen på all mat (vilket är jobbigt efter ÄS) och allmänt störd.
Och så kommer moralkakan som antagligen är sann surt nog: Det tar TID innan mensen kommer tillbaka. Det kan ta lång tid. Men en dag kommer den. Det ska den, lita på det!

3:11 em  
Blogger ceppo sa...

Ja det suger verkligen. Jag kan säga "stackars dig" när någon klagar över mensvärk. Innerst inne blir jag aningens svart och ledsen och avundsjuk, Jag har glömt hur det känns.

Ibland känns det verkligen att "fan har jag gjort det här i onödan? har jag gått upp alla dessa kilon helt i onödan, varför kommer den inte?". Men jag inser att min kropp kanske 1: behöver 1 eller 2 eller 3 kilo till och 2: att den behöver tid innan den släpper ifrån sig mensen. Men ändå. BLir så avundsjuk när vissa kan vara så små och ändå ha mens medan just jag måste ha ett högre bmi för att funka.. :(

Men vi kämpar right? en dag dyker den upp och då, tänk vilken garderob av kläder man kan skaffa då :D utan risk att växa ur osv!:D
puss på dig!

5:40 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida