onsdag, maj 02, 2007

humhum


Ja så var det maj.. Jag känner mig fortfarande konstig. Knepigt eller vad? Känns som nåt "Icke-tillstånd". Förresten kanske jag ska försöka känna mindre? Som pappa brukar säga "sluta känna efter hela tiden".

Idag har jag hunnit med en del, men inte det jag borde göra =plugga matte, skriva om dadaismen.. Men natten är ung.. mouahaha.. Började rätt tidigt, med teaterlektion, vi jobbade med ljusbordet och sånt idag, sen supertidig lunch i skolan (vi blev släppta en timma för tidigt, så vi åt typ elva), quorn med pasta. Sedan hade vi lite flum-bild, jag letade efter Kurt Schwitters, hittade en del. Intressant, synd att jag bara har typ en vecka på mig.. :S Sen åkte jag till bilskolan, körde i en och en halv timme. Gick okej, manövrering. Äntligen kan jag parkera mellan två bilar, och backa in i ruta, backa runt hörn. Haha.

Sen promenixade jag hem, svidade om till mina fula löpartights (ja ni ser rätt), mina übersköna asics-skor, sportbehå och hela kittet, cyklade till skatås och sprang långrundan i rätt sävligt tempo. Skönt, långt och meditativt. Fågelkvitter och gamla löpargubbar typ, sen cyklade jag hem genom mitt alltmer vissnande vitsippehav (sorg i stort format), plockade en bukett - som vanligt ;). Kom hem, hungrig som en varg. Den tidiga lunchen (trots att jag åt min vanliga grabbportion) gjorde att jag var illandes jättehungrig. Vi skulle äta om en timme sa mamma och pappa.. Illa! Men det fixade sig fint, sojabiffar med västerbottenost och mitt goda potatismos. Med morötter och tomatsallad till. (Jag kan verkligen laga god mat). Fick fixa maten eftersom föräldrarna skulle hämta "virke till vår altan", efter maten fick vi bära extremt många, långa, breda plankor. Det tog en timme. Lite slut är jag allt. Nu ska jag dricka kaffe och FÖRSÖKA se till att börja med pluggandet..

All min tanketid går fortfarande åt mens-avsaknad. Jag blir galen. Jag har aldrig varit hos en gynekolog. Jag vet att jag inte kan ta p-piller eftersom jag har någon konstig gen, som gör att jag har stor risk att få blodpropp om jag tar p-piller (samma gen gör att jag lättare får missfall när jag blir gravid). blä.

Imorgon börjar jag först klockan ett (!), så det känns gutt. Ska till bilskolan på förmiddagen óch traggla teori, sedan lunch och till skolan..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida