torsdag, maj 03, 2007

hey ho


Ja.. Jag hann med en timma matte igår i allafall. Jag längtar lite till att sluta gymnasiet, konstigt nog. Förstår att man kan känna sig pressad på jobb också, men just den här betygshetsen jag pressar mig själv med är skitjobbig. Jag känner bara att jag är bra dom dagar jag kan prestera i skolan. Blä för det!

Ringde nyss östra, bokade om min tid, kan ju inte nästa vecka dom tiderna, har nationella då och sådär. Så vi bestämde om två veckor på tisdan. Känns bra. Mindre oro. Får ont i magen av att gå dit.

Vill egentligen bara ha någon strategi för att sluta räkna kalorier, samt få min mens (men det kan ju dröja ett år), men just bli av med kaloritänket - då tror jag att jag är så klar jag kan bli, tror dessutom att man har med sig anorexin i någon liten form, inom sig, resten av livet. Det kan jag stå ut med. Men såfort jag slutar på östra blir jag ju friskskriven, och det skulle ju vara gött. Kunna mönstra utan några hinder!

Ska om några minuter bege mig av mot bilskolan för teori. Blir promenix dit och tillbaka - ljuvligt skönt väder ju!

Imorgon bitti är det nationella i engelska.. Och som sagt teater till halv sex.. blä.

4 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Det enda som hjälper mig att gå bort från "kalori-tänket" är att trotsa det. Det lönar sig att gå tillbaka till trotsåldern och göra tvärtemot vad den räknande hjärnan vill. Ibland lyckas jag, ibland inte. Men de gånger jag lyckas skita i dom där dummaäckliga kaloritankarn gör mig starkare och jag slutar mer och mer att snurra runt alla paket för att titta på energiinnehåll. "Det e bar´ å ät!" och så äter jag. Känner mig verkligen som en trotsig liten snorunge men det är effektivt. :-) Har du några bra knep annars?

Det är bra med mig, har haft mensvärk och skit i några dagar nu (har det även om mensen utebliver) men börjar bli bättre. (= Gladare) Hur är det själv? Hur går allting? I helgen ska jag påbörja min hundochhusvaktsvecka (Mors hus) och jobba. Vill vara ledig, buhuuu. :-( Själv då, händer det något speciellt? Kramar på dej!

4:11 fm  
Blogger Umma sa...

Du förresten, vart bor du förnånstans? Har jag inte luskat ut :)

4:12 fm  
Blogger Anna sa...

det är galet mycket jobbigare i skolan än på jobbet!!! man är ju inte ens ledig när man är hemma ju. men det är helt klart värt att göra klart det så man slipper sen...

kalorierna... kan man inte se dom som något bra? något som ger energi, bra energi? det är J superduktig på. han håller upp chips-påsen och läser: men du A det är ju asmycket bra energi i den här!!! ha ha ha, tänk om man kunde ha ett sådär avspänt förhållande. jag tror att man alltid kommer att kolla på kalorierna men att dess innebörd kommer att suddas ut litegranna.'

massa kramar!

7:54 em  
Blogger Umma sa...

Så du är Göteborgare? Konstigt, du vet att man får en bild framför sig hur en person "är" när man läser på bloggar/annat och fråga mig inte varför men jag trodde inte du var därifrån. Alls. Inte för att det spelar någon roll men du fattar poängen. :-)

Har glömt att fråga om du träffat den där muppiga psykologen eller vad det nu var? Den som sa konstigheter till dig.

Jag bor i Smaauland jag, kommer från Kalmar men bor i Oskarshamn. Jag jobbar varannan helg, sedan är jag ledig vissa dagar i veckan istället. Ibland är det rätt skönt faktiskt. Tycker om känslan att veta "Nu jobbar alla andra medans jag ligger i sängen och gottar mig!" ;P Vad effektiv du är som städade en fredagskväll och hjälp vad jag känner mig slapp (Låg med laptopen i knäet och softade hela kvällen)

Ja, kan inte någon uppfinna något "städahjärnan"verktyg så man kan ta bort alla vetanden om kalorier och innehåll? Tänk så bra det skulle vara. Håller med om att det är piss att man en gång började kika efter.. Så svårt att sluta då. Så fort någon börjar prata mat eller ens NÄRMAR sig ämnet kopplas mina tefatsöron på och omvandlar all mat till siffror. Dumma dumma!

Vad sysslar du med nu i helgen kära favoritbloggerska? Kram!

11:51 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida