lördag, maj 05, 2007

sushi


Godmorgon! Det är grått ute.. Tråkigt, man har ju blivit sjukt bortskämd med all sol som har varit.. Mamma köpte hem sushi, och jag som ska äta det ikväll.. Jaja, skulle säkert kunna äta det sju gånger i veckan.. Jag blev väldigt rastlös igårkväll. Sådär "måste göra något nyttigt - kan inte slappna av annars"-rastlös.. Så jag gick och jobbade. Några timmars hårt städande gjorde susen och jag kunde somna gott när jag kom hem på senkvällen.

Skönt att ha det gjort. Det innebär att jag är ledig idag. Skulle gå med kompis X på bio samt krubba sushi ikväll, men hon har inte hört av sig än - hon sover så länge på dagarna. Själv har jag vart uppe sen halv sju. Donade lite i mitt rum (jag är så gammal så), läste tidningarna, sen körde jag (och mamma) till maxi, veckohandlade typ. Så var vi hemma strax efter nio och då.. äntligen frukost! Jag gillar helgfrukostar. Med frallor och nybryggt kaffe.. Mumma!

Snart ska jag bege mig ut på löptur. Har insett att jag inte kommer kunna springa på typ två veckor. Har boxning på tisdag+torsdag. Sen på lördag morgon åker vi till Danmark för att hälsa på min storasyster och hennes nya danska sambo (!).

Igår hade jag nationella prov i engelska. Man skulle skriva runt ett ämne, debattera runt det. Och nördig som jag är så valde jag "smoking has effect on your health" - mesebba liksom ;) Näe, men skrev mycket om när min pappa slutade röka och sådär. Nämde ingenting om att jag inte vart guds bästa barn själv i det avseendet - har ju faktiskt bolmat lite ibland, men det var länge sen nu. Jag kom på i efterhand ett fult, stort misstag jag gjort, jag skrev : "me and my sister was constantly hiding cigarettes". WAS? WHERE ska det ju vara :S Men men. Det är smällen jag får ta. Hoppas i varje fall på mvg.

I allafall. Efter löpturen har jag lovat att skura köket. Det ska vara gäster här ikväll (hoppas verkligen X hör av sig så att jag slipper vara hemma), ska köpa pärlor och grejs till ett halsband mamma "beställt". Hon har snart ett ebba-gjort halsband till varje outfit.

Sen kanske jag svänger förbi stadsbiblioteket. Lär cykla till stan. På onsdag fyller kompis H år. Hon och några andra ska nog gå ut på fredan. Skulle vara skiitroligt att följa med, men är man barn så är man ;) om tre och en halv vecka är det iaf min tur med :) Jag hoppas H blir firad ordentligt i allafall, eftersom hon inte har familjen i göteborg.

Som det säkert syns på bilden har jag skitfett hår. BLÄ. Var så uträknande att jag tänkte jag kunde vänta med att duscha efter löpningen. Det blir nog bra med det :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida