onsdag, juni 20, 2007

En dag som denna.


Och så till dagens..!

Det blir biblioteket, CVskrivning (gv mig styrka), byte av mammas bodyshopgrejs, tidtabellscheck, tantskoaffär. Cykel eller promenad. Mitt spårvagnskort har gått ut, tänker inte köpa nytt. Jag har ju min cykel och apostlahästarna, det är väl när jag ska till angered det blir krångligt då men.. Resten så tar det ju bara 45 minuter att gå in till stan och 20 minuter med cykel. Utmärkt!

Fick nyss reda på att det med största sannolikhet blir skitväder i just göteborg under midsommarhelgen.. BLÄÄÄÄ. Såg helt absurt ut på väderkartan, hela sverige typ sol, och så götet dränkt i regn.. hmm.. På midsommar blir det nog först middag/förfest hos M (som jag inte känner så väl), sen kanske hem till mig med några (grabbarna? H och H, A?) och sen vet jag inte.

Det där med CV är ingen lätt kaka alltså, har verkligen svårt att veta hur man gör, komma igång. Dessutom är det jobbigt om man ska bifoga betyg (alltid en hjälp om man har schyssta betyg liksom), men det där G i idrott som lyser bland mvgna..! BLÄÄÄ. Då känns det som om jag vill förklara mig, att jag vart sjuk, att det inte är för att jag inte orkar typ röra mig som jag fått kasst idrottsbetyg - utan därför att jag inte fått eller kunnat vara med på jympan. Och det kanske är alltför personligt att skriva i ett CV.

Hummhummhumm. Nu är vädret i allafall strålande vackert. Ska försöka få sol på magen min idag tänkte jag, kanske bena med. Har gått mest i linne och trots min blekvita hy fått rejäla solmärken efter linnet..! (och då är ändå övrig hy likblek).. Så orättvist det där med solbränna, att vissa får det lätt och andra blir bara röda alternativt behåller blekvitfärgen året om.. (typ jag). Haha, jaja. Finns många fysiska förutsättningar som är sjukt orättvisa tycker jag. Igår på boxningen var det en tjej som sa att tjejer bara har 60% av normala killars muskler. Ja, det är inget att gå runt och vara sur på. Men ändå, grabbar kan gå till gymmet några gånger, ett par månader och sen ha byggt upp sig en hel del, tjejer har sjukt mycket svårare att bygga muskler. O r ä t t v i s t. Och sen har vi underhudsfett istället för muskler. Jajaja, livet är orättvist, vad ska man göra..

Nu har jag suttit här och latat mig hela morgonen.. lite trött efter träningen igår också, drack för lite, var i stan innan så missade mellanmålet = dålig energi till träningen och värmeslag pågrund av solen ungefär. Märker så sjukt stor skillnad om jag käkat innan träningen - orkar mer, presterar bättre.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida