lördag, juni 23, 2007

Värme. Värmens år.

Konstig, ny upplevelse. Underbart. Lite skrämmande. Har aldrig känt mig mer som en människa än nu. Helt klart värt det. Jag är lite stolt. Inte lite. Mycket. Mycket jävla stolt är jag. Pratade med älskade H ganska nyss. Hon är så söt och bra, en söt kaka! Mindes nyårsafton, då jag hoppade upp i hennes armar för det var regnigt och jag hade inga skor. Och alla skrek gott nytt år och hon viskade i mitt öra att i år, I År är det Värmens år. Och det blev det, det ÄR värmens år. Året då jag fått mitt liv tillbaka, året då jag kämpade som ett djur för att lägga på mig ytterligare hekton, kilon, gram - vikt. Året då det lönade sig. Det är så jävla värt det. (har jag upprepat det tusen gånger eller vad?). Synd att jag är bakfull bara, annars hade jag firat med kaka och kaffe ;) (eller något annat gott). Tänk om jag mensade i Js lakan. Hade ju varit konstigt. Vad är oddsen att jag får mens just på midsommarafton liksom, i någon annans säng (?) höhöhö.

Igår; Vi var hos M, åt lite, mest efterättspajer. Hade ett galet sötsug. (nu kanske jag kan ANA varför. mouahaha). Cheesecake.. mumma! Ja i allafall, sen drog jag och H till grabbarna, drack vin, champagne och nån shot. Vi åkte till mig, drack ett äckligt vin, åkte till A och R som hade en mysig fest, med människor jag inte kände. Vi drack mest vatten där. Sen var klockan sent, kanske halv fem. Vi gick till V och somnade lätt i hans soffa nån timme(?) och sen gick jag med till J och sov i några timmar. Drack svart kaffe, åkte till jobbet (bläää), sen äntligen hem och en härlig, lite solig frukost, och den überupptäckten då.. Jag lever sådär suddigt och segt idag, som det ofta blir dagen efter vin och sådär. Det känns liiite synd att jag inte är mer närvarande och så..

Mamma lovade ju mig för länge sen att jag skulle få acne-jeans när jag fått mens.. När jag var sjutton i vintras. Nu är jag myndig och borde väl inte kräva några jeans kanske, men men.. Jag vill ha jeans och acne är ju snyggt så.. Vill ha några tajta med hög midja, nån som har en idé om namnet på en sån acne modell? (är det Hex eller?)

Lycka.
Lycka.
LYCKA!

Och kärlek.

Men framförallt: värme!

Snart träffa H och vi ska till H och dricka té. Vi skulle ha spelat fotboll men det känns föga aktuellt alltså..!

Puss på er!

2 kommentarer:

Blogger Spira sa...

Ja!
Vilket härligt tecken på att din kropp återhämtat sig! Äntligen! Jag har lite blandade känslor inför den dagen då min kommer, men utan den är man ju faktiskt inte en "riktig människa". MAn glömmer nog lätt bort att varje dag som man lever utan en fungerande menscykel är en fara för kroppen. Benen urholkas, och hela kroppen tarfaktiskt skada.
Härligt tjejen! Och tack för dina gratulationer hos mig...
Puss!

5:50 fm  
Blogger ceppo sa...

Ja verkligen!:D Så skönt att veta att benen, skelettet nu vågar bygga upp sig igen. Det är skrämmande det där med urholkat skelett, har man en gång hört det går man som på nålar och längtar efter mensen.. Jag är så nyfiken på vad du ska bli!:D

puss!

11:06 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida