måndag, juli 16, 2007

båtbiljetter.


Måndag idag. Jag går runt och är bara übernervös för tågluffen. Ja, jag borde kunna slappna av, men jag kan ju ingenting!! Jag menar, vi fick en tidtabell av sj, jag kunde fan inte läsa tidtabellen ens..! tur att tjejorna är med och kan mer än vimsiga mig..

Igår blev det inget med A, jag slöade istället. Skönt, inget jättebra väder heller. Idag sken solen, vaknade kring sex och rullade upp persiennerna! u n d e r b a r t! Gjorde frukost (det blir lyxig frukost varje dag när jag bor såhär, utdragen och good). Sen försökte jag börja packa lite, gick inte. Jag vet inte vad jag ska ha med, vad som ska tvättas osv. Ringde farmor, bestämde att jag skulle käka frukost hos henne imorn. Klockan gick och jag begav mig ut på löptur. Varmt, men fortfarande morgonkvist. Soligt och skönt, betydligt bättre än lördans miserabla helvete. Jag njöt och var ensam i skatås. Sprang in på bästa tiden någonsin på den distansen. Lunkade hem, spurtade sista biten utav bara helvete. (typ hundra meter), grannen var ute (en gubbe) han sa "det är inte bra att jobba så hårt". Jag sa "varför inte det". han: "du ser ju hur trött du blir". "ja men så får jag ett fint hjärta när jag blir gammal också" sa jag lite finurligt. Det skrattade han lite åt. Jag älskar den sista biten, när jag numera full av energi, på grund av alla oändliga mackor jag käkar, kan kuta med enbart glädje, inget tvång. über.

Ringde kusinen, skulle äta med henne klockan ett. Cyklade in till stan, träffade O över en snabb kaffe, sen träffade H och A, åkte till stena och köpte båtbiljetter till fredrikshamn (klockan 08.00 på torsdag), därifrån till tåget, kommer istället fram till amsterdam 07.00 nästa dag. Stannar gör vi där ett dygn.

Sen åkte jag till kusinen för sushilunch, hon köpte mat, men åt inget, bara petade. Jävligt onödigt att betala massa pengar om man inte äter? Ja, sen åkte vi och fikade, (underbar espresso för mig) och då åt hon bakverk istället. Det är ju så mänskan funkar, kroppen kräver ju energi på alla vis, dygnet runt.. ^^

Tja, sen cyklade jag hem och nu sitter jag här efter min gottiga middag, keldas fisksoppa, mackor samt pannkaka. Har mina snickarshorts på mig som jag använt en gång (köpte dom för ett halvår sen).

Ska nog till J sen, H också. Han har tydligen körtelfeber :S inte halsfluss som jag trodde. Tar med en film till honom.

vad gör ni ikväll?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida