måndag, juli 09, 2007

hej hå, shorts..


Ja, så var det måndag igen.. Imorse promenerade jag en runda, mulet väder. Inte kul alls. Donade en stund hemma innan jag begav mig till biblioteket med två böcker (inlämnade i tid för en gångs skull - vuxenpoäng till mig). Sen skulle jag träffa kompis N klockan ett. Kompis N är alltid sen, också idag, dock bara(!, för att vara henne) 20 minuter.. Vi gick till sushin och det var gottgott. Länge sen sushi kände jag, behöver nog äta det några gånger nästa vecka när jag är själv hemma.. Hehe.. då menar jag typ lunch och middag varje dag eller liknande. Jag älskar sushi. Jag tröttnar aldrig. Enda gången då jag inte kan äta sushi är efter träningen, då vill jag ha grabbig mat (och mycket ska det vara). Eller, ehm, vad är grabbig mat egentligen, jag kanske bara menade en grabbig portion?.

Idag efter sushin begav sig jag och N till x antal affärer. Jag var på jakt efter billiga shorts. Hittade ett par med hög midja som jag spanat efter, men inte köpt eftersom min ekonomi inte tillåtit det. Nu var det dock halva priset och jag spikade dom. Rejäl denim, jag har vikt upp dom på bilden som ni ser, ska nog ha dom så, det är mina europashorts, och jag hoppas det är finare när vi åker dit än det är nu (16 grader och regn i paris)..Något annat med bilden är som synes paint. Bakgrunden är så ful så jag gjorde den ännu fulare. Sen gick vi vidare till en skoaffär och jag inhandlade något jag verkligen behövde - sandaler till resan. Halva priset och kanske inte så mycket "gå flera mil i"-sandaler, mer snygga och lite lite små. mouahaha. Men fina ja. Sen köpta jag packpåsar, i olika färger. Mer vuxenpoäng till mig för det tråkiga köpet. Sen var jag barskrapad. N hade bara köpt kaffe stackarn - fick gå där med mig..

Sen åkte jag hem och gjorde middag och la mig på soffan och bara tog det lugnt. Väldigt lugnt. Nu har jag städat mitt stökiga rum, provat att dra upp några kjolar som tubklänningar utan behå under - det funkar! (jag går aldrig utan behå, det ser asäckligt ut på mig) - men det var ganska fint med iaf en kjol. Hade ett skärp under brösten och den där kjolen hade jag tänkt slänga innan! Känns alltid lika roligt när man kan återanvända grejor ur garderoben. VAD tråkig jag känner mig nu. Jag är verkligen ingen modenörd. Kan ingenting. Men lite roligt är det. Hoho jaja.

Annars så saknar jag att läsa andra bloggar som jag gillar, några uppdaterar, några inte. Det är lite synd, men det passar ju inte alltid att skriva. Ibland orkar man inte.

Nu är jag hungrig igen, mackor är grejen.
godnatt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida