torsdag, juli 05, 2007

fredag.


Idag hade jag tänkt att springa eftersom jag förutsatte att jag skulle vara helt förkylningsfri, men icke! Vaknade med samma känsla som i måndags, alltså inte förkyld, men lite risig. Bestämde mig kvickt för att inte göra om samma misstag ("jo det går nog ändå"). Nejnej. Jag ska promenixa istället. Lugnt, och ingen lång bit.

I onsdags så åkte jag till H på eftermiddan/kvällen. J var där, vi åt Hs goda kikärtsgryta med knäckebröd. Sen var jag där en stund och åkte hem sen. En annan grej jag gjorde i onsdags var att skicka in min mönstringsansökan!!! Kändes stort, hoppas jag FÅR mönstra. Den är trots allt ganska "fläckfri" frånsett den där irriterande "har eller har du haft någon form av ätstörning?". Men annars, tja det såg fint ut. Jag är helt inställd på lumpen så jag hoppas på det. Igår promenixade jag på förmiddagen, skrev ett låångt brev till H (andra H alltså) som är på läger nu, sen träffade jag M i stan och det var trevligt, hon resde igårkväll till Kroatien.

Efter det åkte jag till MA och var med henne och H. Vi drack te och kaffe. Jag läste hennes nya Elle. (hemska jag, hon hade ju inte ens tittat i den ännu..). Jag hade ne jobbig dag igår, en fuldag. Det låter så oerhört ytligt eller hur, men jag mådde apdåligt för jag kände mig så ful hela dagen. Hoppas jag slipper att ha sånna dagar framöver så ofta! Sen kom J, jag ringde och bad honom ta med sig snus. Det gjorde han. Lucky strike. Finsnus. Jag tog först en, kände det där lugnet jag inte känt på länge, som när man började snusa som liiiten tjeja. Och det var så behagligt. Tog en till efter en stund och när jag skulle gå så sa J "ska du inte ha en till innan du går?". Men jag tyckte att det var onödigt. Jag ska ju inte börja igen liksom.. hehe. Hos MA kollade vi på "Detaljer": Den var bra, men en timma in i filmen så tappade jag fokus, åkte hem och bad att få titta på den en annan dag. När jag kom hem käkade jag Kesopasta. DUMMA MIG. Jag får så himla ont i magen av keso.. Men det är ju så gott!! Idag är magen svullen och huden konstig. I eftermiddag ska jag och H köpa interrail-passen! Bara 13 dagar kvar. Eller tolv, om inte denna dan räknas med.. Pirrpirr. Nervöstnervöst..! A har ju fortfarande inte hört av sig, svårt det där.

Ja, idag ska jag, H och V ha filmkväll. Laga indiskt och sådär :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida