lördag, juli 14, 2007

hallåken.

Gutenmorgen. Jag klev upp tidigt, gick till jobbet för att hämta en grej, sedan till ican och köpte goda frallor.. lördagslyx när den är som bäst, gjorde ägg också (jag avskyr gulan, så äggvitan känns ju kanske inte såå värt att göra ett ägg för - men är det lördag så är det ;)..)

Sen hem, gjorde kaffe och njöt av meinen frükost. Sen dess har jag.. inte gjort så mycket. Klockan är iofs bara halv elva, klev förvisso upp halv sju. Jag känner mig trött dessa dagar. Somnar aldrig före ett, och går upp halv sju. Jag som annars måste ha i allafall 8-9 timmars sömn..

Igår eftermiddag åkte jag till J, han och S satt och kollade på min lillebrors harrypotterbox. Jag somnade. Det var fint väder, vi gick ut. Satte oss i gräset och njöt av solen, dom köpte glass. Jag en espresso.. lyxlyx, sen smakade jag på Js glass. DUMT DUMT DUMT, HAN HAR HALSFLUSS. DET SMITTAR JU HYPERLÄTT. får inte får inte får inte bli sjuk nu. Åker ju på torsdag! DUMt. (men glassen var god i allafall - dock inte värd en halsfluss). Sen kom V och vi handlade och gjorde mat hos J (läs dom. Jag läste tidningen). Sen var det bara jag och J, vi drack té, stackarn var ju sjuk, feber och grejer. Stannade inte så länge, var hemma innan elva, åt macka och somnade några timmar senare, och så upp tidigt imorse då.

Tror jag ska springa en sväng snart, i em kommer väl folket hit tror jag. Undrar hur jag ska nå H, försökt ringa några gånger men "abonnenten kan inte nås för tillfället". Folk stannar kanske här över natten och då blir det brunch imorn. mys!

Tja, jag måste bara klaga på den där urfula trenden som jag avskytt från början - latexleggins. Det ser så jävla fult ut. Vad är det för hemsk S/M-trend liksom? Det är sånt här vi kommer skämmas inför våra barn om 10-15 år. Det är ju seklets hittills vidrigaste trend. Vem bär sådana? (alla uppenbarligen). Latex, jag förknippar det med skabbiga källarklubbar och karaktärer från 90-tals-barnprogrammet "Kenny Starfighter".

Jag har haft en bra sommar hittills, förutom att ha haft det trevligt har jag med flit(!) gått upp cirka ett och ett halvt kilo. Vadan detta kan man undra, men jag tänker strategiskt. Risken finns ju att man tappar vid tågluffen, då är det bra att ha lite extra, så att jag inte går under min friskvikt. Dessutom litar jag på att min kropp vill hålla sig på friskvikten, så den hittar tillbaka dit ändå. Bra där ebba!

Nu har jag laddat ner en massa Manu Chao, försöker bilda mig lite, vågat vågat (att inte bara lyssna på doktor kosmos).

Tja, borde borde börja packa inför resan, eller i allafall tänka igenom vad jag behöver ha med mig.. blä orkar inte. Borde även städa, tvätta mer och plugga körteori. Exakt en månad kvar.Som sagt, om jag klarar det bokas det förmodligen uppkörning. Men jag måste ju klara det. Orkar inte plugga. Lata mig.,

Prinsessan Madeleine snusar. Offentligt. Läste jag nu. Det är tydligen allmänt känt. Är jag en hemsk människa för att det nu känns lite bättre? Hon är ju ändå 25(?) och har inte grå hud eller så för det.. (snuset alltså). ehm. det är kring en miljon snusare boendes i detta land. En miljon snusare kan inte ha fel.
(snusade ju i nästan 1,5 år, slutade upp i ett år) Nu är det påväg tillbaka igen. Äsch, jag kan OCH SKA sluta efter sommaren..!"Många idrottsmän och -kvinnor använder snus istället för att röka, eftersom snus inte påverkar lungkapaciteten negativt. Nikotinet har i och för sig en kärlkrympande effekt och framkallar åderförkalkning. Men i och med att snus inte förbränns, så bildas inte de cancerogena ämnen som bildas vid förbränning med syreunderskott."
Känns bra, känns bra.
För övrigt så har allts detta läst på den mycket tveksamma sökmotorn "wikipedia" - MEN SKITSAMMA. Det känns fint och legitimt att sommar/fest-snusa nu..! Höhö.

Nog om detta, ut på springtur med sig ebban :P

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida