tisdag, juli 03, 2007

HALSONT.

Här sitter jag med sjukt mycket halsont, jag blir sjuk alldeles för ofta..! Kan knappt svälja, har bara legat hemma idag, sjukt uttråkad. Film och mat och sådär hela dan :) Men tråk som sagt. Mitt eget fel dessutom. Kände mig "Hängig" igår förmiddag, kunde inte sätta fingret på det alls, men tänkte att det var ´inbillning´ så jag var ute och sprang ändå. Sen cyklade till stan, träffade H och åt picknicklunch, med vattenpipa, jordgubbar, hummus och bröd. Mums. Sen till J. där vi gjorde krubb senare på kvällen. Sparrissoppa och ebbastekta pannkakor. Det var gott, H blev mätt asfort, jag sa "äh vad mesig du är" när hon käkat två små pannkakor och låg och typ vred sig av mättnad, hehe. Då sa J "haha, a du har väl ätit MINST fem". Han sa det helt odramatiskt, utan värdering, ingenting liksom. Men jag kände ändå det där på insidan, lite välbekanta "Har jag ätit för mycket nu?"-känslan. Jag hade ätit tre, eller fyra. Jaja, det gick över.

Tja, från fredag: Jag och H gick till J (börjar bli en vana) när han slutat jobbet. Jag kom lite senare. Där var S och V. Vi gick till plankan för att dela en flaska vitt. Jag tänkte att jag inte skulle dricka så mycket eftersom jag skulle köra till Småland med mor på lördag morgon. Ingen annan hade ju den intentionen heller så det blev lugnt. Drack i och för sig säkert fyra glas, blev bjuden på ett rött också. Sen gick vi hem till J,slötittade på en film. Sen somnade jag gott i hans säng. Vaknade halvtidigt. Vid nio. Alla låg och hummade, jag blev glad över finvädret som var. Sen gick jag, åkte hem, käkade sen frukost. Jag och mamma åkte. Körde först en bit, sen ville mamma ha en hamburgare, och tyckte jag borde käka nåt också. Usch det var inte gott , en bönburgare från McD. Fy fy. Men slapp i alla fall gå in där. Sen körde jag igen, vi var i småland (tranås) strax efter halv fem. Vi var i mormors och morfars hus innan vi gick till vandrarhemmet, ganska fint ställe. Jag och mamma började göra iordning ost och vin osv, släkten skulle ju komma alla, det blev väl trevligt men jag satt som på nålar. Dels när jag blev kramad och det kändes som att några kramade mig för att känna hur mycket större jag blivit. Ja - jag tog inte fel. Det kändes så, flera stycken som nöp tag i min midja - avskyr sånt. Avskyr när folk typ känner på mina armar. Känns så nedlåtande. Sen den där frågan "har du inte tagit ditt körkort än?". förebrående(?). Jag har för sjutton bara varit myndig i lite över en månad - kommer inte hinna ta det innan september - förmodligen i oktober eller november om jag har tur!

Min kusin var trevlig i allafall. Vi pratade om lumpen, han hade mönstrat och blivit antagen till tolkskolan i uppsala. 30 Personer är det bara - värsta smartgrejen. Skulle aldrig orka det, men han är språkbegåvad. Jag har slarvat bort mina papper, tänkte skicka in dom idag - ifyllda och allt. Skiit, ska leta apmycket imorn, vill slippa skicka efter fler. Jag är helt inställd på lumpen. Kommer bli besviken om jag inte får - isåfall är det nog anorexin som fäller mig tror jag. Men kondisen känns bra, styrkan sjukt mycket dåligare. Måste börja bli starkare innan mönstring. Blä. Gillar inte styrketräning. Segt. Men jag har i allafall fått massa smarta tips och sådär av mänskor som mönstrat. Borde börja styrketräna som sagt. Känner mig i fin psykisk form, det bådar ju gott menar jag. Jag har en god självkänsla som jag tror kan gagna mig. (I min journal från 2005 stod det att jag var "brådmogen").

Ska ju vara borta i 22 dagar om cirka två veckor komna.. Då kommer jag att tappa kondition till mönstringen som kanske äger rum i HÖST(!) - så jag funderar på att helt frankt och knepigt ta med mig löpskorna, springa bara nån kvart ibland på högpuls - känna att kondisen i allafall inte försämras. Slippa HÅRDSTARTA när jag kommer hem - är allför bekväm för att börja från 0 igen känner jag. Sen armhävningar kan man ju alltid utföra, även i europa. Någon träningsresa är det dock inte tal om. Ska ha en så bekväm semester det blir med en femtioliterssäck på ryggen och tåg hit och dit ;) Förhoppningsvis så är vi i Amsterdam den nittonde juli klockan 23.oo Då ska vi bara hänga där intill morgonen - sedan hitta ett hostel, sen vara där en natt och en dag :O :P Sen åka vidare till paris då va. Hoppas far håller sitt löfte och vi får ta med hans digitalkamera, dock vill jag ju INTE att han ska se alla bilder som vi kommer ta..!

Tja, godnatt på er damer och herrar. Halsont-ebban ska försöka sova värken till trots. jag ser så jävla skabbig ut idag, imorn blir det övningskörning i nära två timmar.. (hur ska jag orka?). Vi ska köra landsvägskörning.

2 kommentarer:

Blogger Felicitas sa...

Jag är också sjuk, usch & örk... =P Hoppas att du kryar på dig snart! Kram!

1:20 fm  
Blogger Umma sa...

Bu för att vara sjuk! :-( Hoppas du har legat under täcket en del så att du blivit bättre! Men du, "bättre" att vara sjuker nu istället för att bli det när du ska ut och resa!? Försöker tänka positivt här! Puss och Kram

12:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida