onsdag, juli 11, 2007

hej och hå.



Här följer ännu en underbart detaljerad tråkdag från ebban. Hoho jaja.

Planer för dagen var; köpa dagbok(till resan), liten adressbok, trosor. Inget av detta köptes. Istället: Hade ställt klockan på halv sju - men jag snoozade märkligt nog till halv nio (!) inte likt mig. Klev upp, gjorde übergod bananfil - länge sen nu! Sen gick jag och drog hemma, molntätt ute och segt. Framåt en tolv sådär snörde jag på mig löpskorna, begav mig ut på långrunda. Skönt. Regnet började ett par kilometer in på turen. Jag trodde det skulle bli meckigt med regn, men det var skönt, strilande ner för ansiktet och aggro-musik i öronen, trummande fötter mot grus och backrön. Inte fel alls. Helt och hållet min kopp te. Om jag får mönstra, mot all förmodan får göra lumpen kommer det gå galant (säger hon självsäkert). Hehe, helt och hållet min kopp te!

Tja, efter det stretchade jag ju apmycket, sen in och duscha, ringa A, käka massa banan och mat. Sen åka och träffa A i stan, vi gick hem till henne där hennes söta kamrat M höll till. Snus och kaffe, och choklad. gottgott, sen tittade vi på A när hon tränade (hon är så stark att jag blir alldeles förskräckt), skrek lite på henne (som hon bett oss att göra), dock väldigt halvhjärtat. Jag och A ska plocka svamp och blåbär med M, och visa henne staden.

Sen började vi gå mot M, hon och A skulle kolla film, jag skulle hem och äta pizza med mina föräldrar (som åker klockan 06.20 imorn bitti). Promenerade i ösregnet, kläderna blev blöta men det var ändå skönt, J ringde. Vi ska äta middag imorn kväll. Tur det, gillar verkligen inte att vara hemma själv. Minns bara förra sommarens miserabla hemmaveckor. Då var jag ju också sjuk - det gjorde ju att jag kunde ägna mig fullt ut åt att bara vara just sjuk. Nu är jag frisk, behöver egentligen inte vara så jävla rädd för att vara själv. Men det skrämmer mig tyvärr en aning, har vant mig (för mycket?) av sällskap sällskap sällskap. Känns otryggt att vara själv. Att vårt hus är så stort gör det inte bättre.

Åt en god,spröd italienpizza, med räkor. Ingen ost, pizzeriaost är äckligt. Sen åt vi god glass.

I går träffade jag AN, the missing one, inför resan. Hon hämtade sitt pass sen drack vi espresso(läs jag) och pratade lite om resan. Vi ligger aningen skitmycket efter i planering. Lite skönt också. Inte veta allt detaljerat.

Imorn är det övningskörning klockan 08.45 och nästan 2 timmar framåt. Känns bra. Stadskörning. Min snälla bilskolelärare bokade in dom trots att han egentligen inte jobbar då (!) känns schysst.

Promenad senare kanske, och överaska A, jag kände idag när vi sågs att vi ses alltför sällan. Jag är lugn med henne och det känns bra att vi tål och trivs med varandra trots alla våra cp-perioder som "punkare"(jag) och andra knepgrejor vi hållt på med som barn.

På kvällen kommer ju J och kanske nån/några till. Dom tar nog med en smartfilm. Jag behöver fan bildas. Hehe.

(ovan: jag i gröttröjan, samt måndagens sandalkap)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida