söndag, juli 08, 2007

helgen yes.

Nu har helgen gått ännu en gång. Fredagen ägnades åt att gå till banken, promenixa, köpa respass med H, espresso (för att fira..) på ett café när regnet stod som spön i backen. Sen åkte jag och H hem till mig, hämtade färskpotatis, åkte till V och där gjorde vi böngryta till potatisen. Sen kollade vi på en skittråkig film som hette "lucky blue". Nästan 30 minuter lång (då säger jag alltså lång istället för KORT eftersom den var så dålig). Kasst skådespeleri, helt talanglöst. Flackiga blickar, trist handling, stela repliker. Skitdålig.

Vi stannade inte så sent jag och H, åkte hem och sov. Gick upp tidigt igår (lördag), var på topp. Åt mysig frukost med mor och far. Sen begav jag mig ut på springtur. Längst hittills i år. Underbart. Funderar mycket när jag springer. Meditativt känns det, får massa tankar i omlopp och får lite nya perspektiv. Jag är en sån jävla nörd när jag springer, ler åt andra, kutar om folk (jag ska vara först), tävlar med människor som bara tycker jag är en skum typ. Haha. Jag har roligt i allafall. När jag sprungit klart och svettades floder hemma, tagit den sista spurten (vilket ord) och stretchade så körde grannarna in på sin ruta. Finskan frågade hur långt jag springer, jag svarade och hon sa "oJ det var duktigt, hur många minuter per kilometer?" svarade på det och hon såg helt glad ut. (varför får man fråga sig?). Tror hon har pysslat med löpning förr i tiden. Sambon hennes sa "snart är det bara skinn och ben kvar på dig". Jag skrattade inombords, har inte dom märkt av dom nästan 8 kilona jag varit tvungen att gå upp?!. Hallå, klart dom har. Det är liksom inte något som bekommer mig, de där 8 tillkämpade kilona var det enda jag kunde göra för att bli frisk från äckelsjukdomen som gjorde mig svag och tvångsmässig och orkeslös. Ångrar inte för en sekund att jag gick upp liksom.

Sen åkte jag till stan, träffade H, V, J, L och S. Vi åkte med pendeln till alingsås. Fin liten stad. Var på världens mysigaste fik med dom största kanelbullar jag NÅGONSIN skådat. Helt jävla enorma. De var säkert en decimeter i diameter, eller mer, kanske 13 cm sådär. Jag och H delade på en bulle. Den var jättegod. Sen så åt S en vegoburgare som såg extremt köttig ut, sen tog vi pendeln tillbaka till stan. H åkte hem, för att hämta sin packning(hon skulle på läger idag fm). Jag åkte med hem till V, S med. Dom andra skulle komma senare. Jag gjorde en jääättegod morotsås, som var stark (ganska mycket för att jag trodde att H skulle äta med oss, och jag ville bevisa att jag visst kunde göra starkmat). med pasta. gottgott. Sen dröjde det lite, sen dröjde det lite till. Och lite till. Sen kom L. Och efter en stund till kom H, J lyste med sin frånvaro, slutligen (efter x antal telefonuppringningar) kom han också - bör tilläggas att han bor två hus ifrån V.. Sen började våran drinkmeister V göra drinkar. Gott. Han hade mycket starksprit hemma, och pistageglass. Jag och H drack mest pistage och kaffe-drinkar. Med likör(?) tror jag. Jaja, sen ringde Vs kompis K, han skulle droppa in med 8 söta flickor. Det gjorde han också. Trevliga människor, ingen jag kände. Jag gör så dumma saker när jag är på kanelen. Men inget jag ångrar egenltigen. Ja, så dumma grejer gör jag ju faktiskt inte, jag kan ju kontrollera mig.

Sedan drog K och hans åtta flickor vidare, förutom en, som jag övertalade att stanna kvar. (Hon var särdeles söt). Framåt natten drog grabbarna av sig sina tröjor. Det är en så konstig grej dom gör,när dom är på kanelen. Sen så gick den sista söta flickan slutligen (hon skulle till sin pojkvän). Klockan var kanske halv tre och alla var trötta. Jag däckade med J i en bäddsoffa, alla hade legat och kollat på sunes jul. Det var den bästa avslutningen som fanns på kvällen - sunes jul. Jag avgudar Håkan.

Jag sover på ett helt sjukt vis, jag böjer nacken bakåt så mycket att jag har konstant nackvärk dagtid. Som en säl liksom, jag kan inte somna om jag inte böjer nacken bakåt längsta möjliga, sen sover jag så nätterna igenom. Har ett vagt minne av att jag skallade J i pannan (?). Han snarkade och jag drömde konstiga drömmar.

På morgonen var jag tvungen att berätta detaljerat för J, så att han skulle komma ihåg drömmen ifall jag glömde, sen berättade jag samma för H, ifall J skulle glömma den. Men jag minns någorlunda. Alla var hemma hos J i drömmen, men han bodde ine där han bor på riktigt, utan i ett hus "fem till tio minuter utanför stan med pendeln" (för att citera J i drömmen). Och det var stora salar med kristallkronor. Det var förresten inte bara alla vi där, utan cirkusfolk och mina föräldrar(?). Alla pratade extremt belevat. Högintellektuell gammelsvenska ungefär. Sedan gick vi ut på framsidan av Js hus, några stycken och en polis spatserade (i en gammaldags uniform) gatan fram mot Js hus, och han kom på att han skulle vara skitrolig och låtsas vara berusad så att polisen skulle ta honom. Det lyckades. Jag hade väldigt roligt åt det i drömmen och precis när jag vaknade - men nu förstår jag inte varför det var så roligt.. Sen vaknade jag i allafall. Och H gick ganska tidigt, vid halv elva, skulle med en buss till sitt läger. Vi låg kvar och pratade om regn, näsor och drömmar. Sen gick vi upp och gjorde te, slutligen kom V upp och gjorde frukost, dom ville ha lyxfrukost (dom gjorde croissanter. Nej jag vet inte hur det stavas), polentagröt och grekisk yoghurt med frukt. Jag åt lite gröt, men var väldigt osugen på mat just då. Lite bakfull kanske, drack hinkvis med kaffe. Sen kollade vi på en blodig krigsfilm (sparta-handling) som hette 300. Den var jätterolig. Jag skrattade rått åt alla blodiga scener. inte bra alls, men rolig. Sen åkte jag hem. Kom hem strax efter tre och har inte gjort ett jota efter det, ätit, blev extremt hungrig efter ett tag och tog igen frukosten :) Sen kom farmor förut och vi åt middag, nu sitter jag här och tänkte vända tillbaka dygnet. Ställt min kära klocka på kvart i sju imorn bitti. Hoho jaja, ska plugga körteori och träffa N för sushi på dan. Köpa nåt baslinne eller så tänkte jag också ge mig på. Eller shorts, eller nåt annat jag egentligen inte behöver för pengar jag egentligen inte får (eller kan) spendera.. höhö.

Nej, det var så sant. Gotenaften.

2 kommentarer:

Blogger Anna sa...

jag är så imponerad att du orkar skriva så långt och detaljerat!! du borde skriva ut allt du skrivit och läsa sen. tänk så spännande när du är 50 år ;D
verkar som den där grabben har värsta entouraget - åtta tjejer?? galet!!!
verkar ha varit en kanonhelg i alla fall.
stor kram!

10:24 fm  
Blogger ceppo sa...

hehehe, ja det är roligt för mig själv när jag är femtio kanske, men inte lika roligt för andra nu kanske.. haha. Men det känns bra, ser svart på vitt att jag trivs med livet liksom.

Ja, K hade många vänner. Fin helg ja, sista helgen nu som är på väg innan vi åker. Hjälp!

kram!

2:54 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida