söndag, oktober 21, 2007

hopps

Ja, så var det söndag igen. Veckorna går långsamt men samtidigt så oändligt fort. Jag längtar till december. Inte för att jag är något stort fan av julen utan bara just månaden - innan den 24:e. Att titta på julkalendern (hej jag är fem år i sinnet) varje morgon.. Efter frukosten som intas vid 6, med ljus och morgontidning och hinkvis med gott kaffe.. Lucia. Som är mysig - lussebullar är ju gott, och ljus i´håret är fint. Mörkret. Sen allt det jobbiga men det kan man tänka bort (kyla,kyla, kyla, slask, slask slask).

I tisdags morse åkte jag, J, S och S flickvän M till Malmö och Lund. Vi hälsade först på min kusin vitamin och lämnade grejerna där, sen promenerade vi lite i Lund för att efter det åka till Malmö. Där träffade vi en vän till grabbarna som är himla trevlig, fick se hennes lägenhet och vi käkade dyr thaimat. Gött. Sen höll vi på att komma försent till konserten eftersom vi tappade bort oss. Men efter tusen om och men så hittade vi till baltiska hallen, kom in, köade tusen år till garderoben. Jag och J hade smart nog glömt biljetterna i garderoben men vi var tvungna att gå tillbaka och köa en halvtimma till för att få ut biljetterna och komma in igen.. Blä. Men vi kom långt fram. Ingen hetsig stämning. Och Manu Chao kom ut på scenen och fan vad jag älskar den mannen (ladda ner gott folk, ladda ner - esperanzaskivan är bäst.). Och han spelade och J och jag dansade oss svettiga, framför oss stod ett gäng latinos och rökte på under hela konserten. Fattar inte att dom kunde stå mitt framför scenen utan att nån ansvarig haffade dom.. Men det gjorde ingenting, stämningen var fin, alla var fina. Haschröken blev tung mot slutet, då gick jag och J lite längre bak. Manu gjorde sex extralåtar..(!!!) och han såg helt lyrisk ut, den höll på i över 2,5 timmar och jag fattar inte att han orkade.. Sen gick vi mot bussen. Och hann precis med den mot lund, men L och M kom inte med, för bussen var full. Så jag och J hoppade av på nästa hållplats bara för att se att nästa buss gick först om en timma.. Halv ett närmare bestämt...... (ja det var min idé att gå av bussen). Så väntade vi en timma. Satt och var hungriga och kissenödiga och pratade om livet. Men det var mysigt ändå. Sen kom bussen, L och M var inte med på den. DOm hade tagit en taxi.. Haha.. Vi var i Lund efter ett, gick en bra bit i regnet sen hemma i värmen. Vi somnade fint och sen skulle vi upp igen tio i fem.. Gick väl sådär. Stressade iväg gjorde vi i allafall halv sex, köpte lite bröd/kaffe/frukt på centralen och tog bussen mot götet. Fyra timmar senare var vi framme. Det var en solig onsdag, jag och J åkte till honom, käkade lunch och drack te, sen skulle jag till "tjejgrupp". Mitt projektarbete (har jag skrivit om det?). Agera förebild för småbrudar i sjuan. Bara för att jag är principfast ska jag inte skriva något som dom säger där. Men vad jag säger kan jag skriva. Var sjukt nervös. O var den andra ledaren, hon är vääldigt mogen i sånthär, klarade det galant. Jag däremot - låter som en trasig maskin när jag blir nervös. Det går inte att få tyst på mig. I en hel timma tjatade jag järnet om allt och inget. Småbrudarna tittade på mig som om jag hade mist förståndet - jag förstår dom. Jobbiga människa menar jag, detta var obligatorisk lektion för dom och jag kunde se i deras ögon att:"är det det här vi ska göra nio lektioner under hösten??". Huvva, måste skärpa mig till på onsdag. Jag blev rädd för mig själv. En grej som var intressant dock var gruppdynamiken. Kan säga att jag inte vill tillbaka till sjuan igen. Man såg precis vilka som hade "höstatus", "lågstatus" osv.

Nåja, nu i fredags kväll åkte jag till syster yster i Köpenhamn. Ville ha en mysig helg. Tji fick jag. Vi åt brunch i lördags förmiddags. När vi käkat lite mer än hälften så tittade jag på storsyrran och plötsligt hörde jag ingenting. Jag sa "jag hör inget". Huvudet kändes konstigt, fick någon sorts panik. Försökte resa mig, kunde inte balansera. Ville kräkas. Fick lightartad dödsångest i det där. Vinglade in till toan, la mig över den och väntade på att kräkas. Det gjorde jag inte. Jag gick ut, satt och svettades, hackade tänder. VIlle hem, ville till sjukhus. Syster släpade mig på en buss, hem till henne, bäddade ner mig - åkte till sitt jobb (som hon ej kunde lämna återbud till). Hon jobbade från halv tre till halv tolv. Jag sov hela den tiden, hade lite feber. Sen kom hon hem, hade lite choklad till mig (ängel), jag åt den, somnade igen till klockan åtta imorse. Då var jag fortfarande trött, men kunde i allafall gå. och höra. Sen åkte jag tåget hem halv elva. Läste hela vägen. Direkt till jobbet och sen hem, middag, mackor - allt som gått ner. Varit gravhungrig hela dagen. Vet inte vad det är för fel på min kropp. ALlt jag såg av Köpenhamn denna gång var hennes sterila väggar i det lilla rummet, Synd :(

Imorn naturkunskap, lektion som JAG och L ska hålla om teaterhistoria. Kan ingenting, har förberett mig sjukt dåligt :( och sen teater, manusläsning, träffa J en stund, sen Domoro och sen sömn. På tisdag fyller farsan år. Har inte köpt nåt.
STRESS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida