söndag, oktober 14, 2007

pms omvänt?

Söndag.
Så jävla mycket söndag också.
Hummhum mitt humör går som en bergochdalbana, vad är det här för jävla pmshumör?! Mensen är över i allafall och det känns fint. Antar att jagfår vänta månader på nästa så..

Skolan har varit vääldigt hektiskt i veckan. Massa arbeten som jag förvånande nog lämnade in i rättan tid..

I fredags åt jag halloumi hos J, med H, A och L. A gick, H med som skulle jobba igår. Jag gick med grabbarna på ölgrejs på henriksberg. Helt knasigt var det, medelåldern (eller rättare sagt alla var i åldern) 45+. Man såg när gubbar kom fram och jag väste "göm mig" och blev gömd. V såg ut som om han skulle dö när en tant började närma sig honom. "Göm mig" väste han. Ja, kort kväll, sov hos J, käkade frukost, gick en liten promenad. Sen träffade jag H som vart i vietnam i 2 veckor. Gullehenne! Saknat henne helt galet. Hon hade med sig en skräddarsydd kinaklänning jag "beställt". Sååå fin!!!!

Sen åkte jag till farmor, hjälpte henne röja, fick lite skjortor och förkläden + köksprylar hon ville bli av med. 70-tal. Snyggt (!). Sen åkte jag till jobbet och jobbade, hem i några minuter för att vända och åka till S där alla höll till och tittade på twin peaks. Jag avskyr den serien. Åkte hem och sov istället. Idag har jag städat för första gången på ett halvår. Om man inte känner mig och dömer mig efter hur jag skriver kan man tro att jag är perfektionist. Det skulle man kunna säga att jag är också - om man undantar mitt rum. Det är det äckligaste rummet man kan ha. Det är alltid 200 plagg på golvet, massa kaffekoppar, dammigt och dant. Det enda som är fräscht är sängen som nybäddas ofta. Annars är det som att sova i en djungel av damm och klädhögar. Men idag städade jag alltså. Det tog hela dagen (diverse från 08.00-18.00). Och resulterade i en sovsäck skräp och en sopsäck kläder. Har så sjukt mycket kläder. Fyra stora garderober fulla och jag använder kanske en fjärdedel. Men kan inte göra mig av med dom. Mitt rum är nu kliniskt rent och det känns bra i allafall. Har kört en sväng också. Inte träffat en själ. J kommer nog hit om ett tag. Hoppas han har med sig snus också. Har inte vart ute idag trots fint väder. Lite dåligt samvete har jag över att ha missat dagen..!!

På tisdag är det Malmö och lund <3 ska ju se manu chao och längtar så mycket!
vi är ju bara där i drygt 20 timmar. Övernattar hos mina kusiner och hinner inte med så mycket alls. Bara att komma bort några ögonblick känns fint.
Kanske ska till storsyrran i köpenhamn på fredag. Skulle va fint. VI är båda rätt panka så isåfall lever vi gratis så gott det går.

Godnatt i allafall.

2 kommentarer:

Blogger meva sa...

Hej gumms!
Halloumi är så himla roligt att äta, det gnisslar så.

Jag har skaffat en lösenordsskyddad blogg och vill gärna att du ska kunna läsa.
Skriv ett mejl (om du vill det såklart) så kan jag skicka dej lösen.
meva@mail.com

puss, ta hand om dej

1:35 fm  
Blogger Anna sa...

men du, städa en hel dag? fy så trist...
men skönt!
att du har så mycket kläder, men visst är det konstigt att man ändå aldrig har ngt att ta på sig.
massa kram!

3:40 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida