fredag, november 16, 2007

6 månader till(?)

Ja så var det fredag igen. Har i veckan inte hänt något extraordinärt, det mesta är väl att jag HOPPAT AV Naturkunskap B. Min ångest över den kursen vet inga gränser. Jag förstår ingenting, paralellkoppla el, göra extremjobbiga labbraporter, veta allt om namn på celldelar, molekylgrejer och sådant. Fysik. Har känt att jag "måste" läsa kursen för att överhuvudtaget studera vidare. Trott att den är som krav på nästan alla utbildningar men listen up - varken juridik, statsvetenskap eller strökurser jag kan tänka mig har det som krav. Och eftersom jag tagit på mig att läsa spanska som "extra" (för att det passar i mitt schema och spanska är ganska roligt) så KAN jag hoppa av natur b, därför har jag gjort det och OJ så stort det kändes. Inget apstort jobbigt prov för mig på måndag och det känns som en tung sten fallit från mitt hjärta.

Min mamma tyckte det var "Korkat" att hoppa av. Dumt. Att jag säkert skulle hitta någon utbildning som jag ville läsa där kursen ingår. Började direkt tveka när hon sa så, sen tänkte jag på alla gånger hon sagt till min självständiga storsyrra (som alltid går sina egna vägar kompromisslöst) att Inte göra si eller så, "nej hoppa inte av gymnasiet hur ska du ta igen det??", "läs inte på folkhögskola, gå gymnasiet". "flytta inte till danmark utan att veta om du har nånstans att bo" "ta körkort" osv. Min syster sket i allt, hoppade av gymnasiet i tvåan, gick på folkhögskola ett år, flyttade till danmark och började på clownskola - jobbar dygnet runt i princip för att kunna finansiera sitt dyra rum, tog inget körkort (men många lektioner..), sen tänker jag på mig själv. Jag blir den första att ta studenten, första att ta körkort, fina betyg, har alltid gjort vad som förväntas. Och inte går det speciellt mycket bättre eller sämre för mig än min syster. Poängen är att jag nu gör det för min egen skull - även om det i andras ögon kan tyckas dumt eftersom kursen kan behövas. Och jag njuter i fulla drag. Det här gör att jag kan klara alla andra ämnen detta året, lägga energi på dom utan att få magsår över NKB som skulle sänka mitt medel rejält (hade inte pallat få mer än godkänt liksom). Så nu är det spanska som gäller.

Annars har jag sprungit en del med bra musik, fått nått jobbigt med magen. Är svullen och har jätteont. Hela kroppen är svullen, jeansen sitter inte alls och kroppen känns inte som min egen. Nåja, hormonstorm eller något. Eller det faktum att jag äter mycket mer, känns som om jag behöver det för träningen faktiskt. Får väl acceptera att kroppen pendlar lite, men min svänger så fort. Kanske mens påväg eller något.

I måndags morse åkte J och S. Jag saknar J, kanske pinsamt efter bara fem dagar utan honom. Men vi har varit så mycket med varandra, somnar brevid varandra de flesta dagarna i veckan och då känns det nästan som om det är tomt när jag vaknar denna veckan. Ingen som sniffar mig i nacken när jag vaknar och grumlar om att han vill sova en timme till. Skärp mig nu, lite stake får jag faktiskt visa, jag klarar mig.

Och så har vi haft två nationella, ett par inlämningar som gått okej. Kör upp på tisdag. Så i helgen är det mycket körande, förhoppningsvis "brunch" imorn med H, H och grabbarna (de som är hemma) och fest med Hs pojkvän vars kompis har ett stort hus. Fast jag kör på Thé imorn. Känner att jag partar lite för hårt och ska ha fler nykterhelger. Blir väl en runda imorn också antar jag. På söndag plugg. På måndag massa körlektioner, på tisdag samma sak innan själva uppkörningen... Huvva vad nervös jag är. Och nu har vägverket gjort om reglerna : den som bokar sin FÖRSTA uppkörning får vänta endast 3 veckor. Kanon för dom kan man tänka, jag fick vänta tio. Men det finns ett krux. De som bokar sin ANDRA uppkörning (dvs om man misslyckas på tisdag..) får vänta i cirka ETT HALVÅR. sex MÅNADER till alltså ifall jag kuggar. Fatta pressen.

Faen vad jag klagar, men är gravt nervös. Vet att jag kan egentligen. Har tagit sinnessjukt många körlektioner och känner mig bra på det, men nervositet påverkar mig som en normal människa påverkas av knark skulle jag tro. Blir helt stissig, kan inte gör något rätt, glömmer saker jag kan och agerar allmänt fel. Denna veckan har jag haft mardrömmar varje dag att jag kuggar. Att jag inte fixar det och får vänta till april. BLÄÄÄÄ

hummhumm..

3 kommentarer:

Blogger j sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

2:31 em  
Blogger j sa...

lycka till på uppkörningen nu!

2:32 em  
Blogger Anna sa...

jag är den som håller tummen för dig på tisdag!!!
det kommer att gå så bra.
tycker att du gjorde ett smart drag som valde bort extra kursen! det vinner nog själen din på i längden.
kram!

6:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida