fredag, november 09, 2007

Skola.stress


Har på mig hans sjal. Han sa att jag skulle ha den dygnet runt tills han åkte, så att den skulle lukta jag. Tror faktiskt inte jag luktar så mycket. Använder aldrig parfym och skit.

Igår blev det en massa grejer. Först ekocentrum. Mådde lite dåligt med hur man lever och så. Köper inte enbart ekologiska kläder (mycket lite, kanske organic cotton på HM ibland..), är i färd med att ta körkort, lever inte helt korrekt på det viset (äter massa utfiskad fisk osv). Menmen, väl därifrån kunde jag smälta lite, hem och drog iväg på en springtur. Skönt, hade massa energi. Hem igen, rejäl lunch och sen till skolan. Handledning och sen direkt till J, vi gick till H för té. Där var också Hs korta farmor som sa att hon kanske inte skulle leva till Hs student. Hemskt för H. Det känns ju ganska dramatiskt när någon säger så. Sen gick vi till solrosen, mötte V som haft jobbintervju. Schysst för honom hade den gått bra. Åt vegolasagne och massa sallad, bröd, hummus. Blev asmätt (gött kött). Vi var hos S ett tag. Jag och J åkte hem strax efter nio och teade, pluggade lite och la oss.

Sov endast två timmar i natt (från 04-06). J puttade på mig en gång i kvarten och frågade om jag sov. Så jag vaknade måttligt utvilad, men flög upp ur sängen, nästan sprang till duschen. Duschade snabbt och lite agressivt. Ni vet, när man typ sliter i håret med schampo. Klev ut när det var som skönast. Mina morgonrutiner.. Sen gick jag in med blött hår och la det över Js ansikte så han vaknade. Haha. Han fick gå upp och sen låg jag och läste tidningen ett slag. Sen bråttom bråttom. Asmycket fil och müsli och frukt, sen promenixen till gamlestan och skolan. Hade teater, fick manus till slutproduktionen. Kommer bli mycket arbete. Sen lunch och sista lektionen. Sen tog jag mig hem. Sov en stund och L ringde. Han och S skulle kolla på vänner. Så dom kommer väl hit strax. Har plugg jag BORDE göra.. HATAR det här dåliga samvetet.

Fy och skam vad dåligt det känns. Fem prov och TIO inlämningar på tre veckor. Utöver det: fem körlektioner, uppkörning, teater på kvällstid. Hur ska jag hinna? Mitt andningshål i alltet är att jag kan komma ut i skatås (om vädret är fint, annars bangar jag). Där får man lugn och kan kontemplera med sig själv. Men det är inget jag känner att jag kan prioritera dessa veckor i stor skala direkt. Jaja, men nu är det helg. Imorn ska vi ut och dricka öl, kanske ska prova mig på en mörk.

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

vilket uppiggande inlägg!!

nu känns fredagen på jobbet lättare ;D Idol och fika snart. kram gumman

9:22 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida