söndag, november 04, 2007

november och svenska akademien

Lov denna veckan. Som nu lider mot sitt slut. Ångest. Eller något liknande. På måndag kväll lyckades jag få mens. Bara 2,5 veckor innan gången innan. Jag kan ju säga att mitt "löfte" att aldrig klaga på mensen redan(!) börjar naggas i kanten. Känns sådär roligt att blöda som ett skjutet djur. Nu är den över i allafall och jag hoppas att den dröjer innan återkomst. (Normaltid alltså!).

I tisdags hängde jag hos H och fick lite kläder av henne. Sen träffade jag min kusin ett slag och gick hem och käkade sushi. På onsdag promenixade jag in till stan för utefrukost med J. Trevligt, sen en liten promenad med honom och sedan gick jag för att ge honom pluggtid. Till trafikskolan, två dubbla körlektioner, sen hem en stund, sprang en sväng, käkade lunch/middag. Åkte till stan för att träffa H som ju vart bortrest. Hon är så klok och stark - hoppas hon vänder det åt rätt håll. Vet att hon kan.

Sen kom grabbarna och andra H. Öl för dom. Vin för mig. Mysigt var det. Sen gick vi vidare och drack lite mer vin, jag gick med J och har inte vart hemma sen i onsdags. Eller jo, vi cyklade och hämtade lite kläder här i torsdags. På kvällen kom H, H och S och drack te medans J var på skatelites-konsert. I fredags cyklade vi i botaniska trädgården, promenerade och satte oss på ett berg som man såg halva göteborg ifrån. Kaffe, snus och sol. Kan det bli bättre (retorisk fråga). Sen fikade vi med Js mor, ¨åt sushi och pluggade en stund. Sen mötte vi S för att ta oss till trädgården. Kändes föga aktuellt att dricka och är himla glad att vi lät bli. Konserten var bra, frånsett alla drängfulla äckliga människor. Svenska Akademien var bäst. Fick tre armbågar i huvudet, en i ögat och öl över halva mig. Trädgårn är ändå ett städat (och ganska snobbigt) ställe i vanliga fall, men folk kastade typ ölflaskor i väggen och över golvet låg glassplitter, sprit och det var mindre trevligt. Vi var väl de enda tre nyktra skulle jag tro. Klockan blev sent och vi drog oss hemåt, vattenpipa, te och mackor hos J. Vid halv fem så gick S (då var jag övertrött).

Vi vaknade tidigt i går och åt gröt. Sen cyklade jag hem och sa hallå hallå till mor och far, bytte om och åkte till stan igen, botaniska med H, hennes grabb N, S, V, M och J. Drack te och åt kakor, såg på utsikt och promenerade. Sen följde jag med H och N hem till honom för att kolla på nån tv-serie. Sen jobbade jag, käkade med J och drack lite te med de andra innan jag åkte hem för att sova. Solen skiner och jag känner mig lite tom i kroppen. rastlös liksom. Dagens höjdpunkt blir brassmusik i Angered med H (kanske J med). Jag och H funderar på att dra någonstans över julhelgen eller så. Lite mindre än en vecka (kanske fem dar?). Är sugen på Berlin och hon på Helsingfors. Kan bli ganska överkomligt billigt. Vet inte hur det blir ekonomiskt sett och har inte kläckt ur mig det inför mor och far än. De kommer bli gravbesvikna. Det är inte klart än hur det blir, men tanken känns skön. Ska överväga det noga också. Gillar inte jul något vidare. Decembermånaden är mysig. Men jul.. Nja, det är sånna krav. Allt "ska" vara ¨så trevligt, mysigt och familjärt medan det känns mer stressigt. Tusen julklappar. Press att vara så trevlig och social. Får se hur det blir.

Nu tänkte jag ge mig ut på en liten springtur i det vackra vädret. Är så glad att det nu funkar med tänderna. Är underbart väder ute så man får ju passa på. Sen ska jag köra, träffa farmor och kanske J. Borde plugga massa också, ligger efter med spanska, naturkunskap och svenskan.. Huvva vad tråkigt.

Veckan som kommer får väl blir pluggisvecka då. På helgen drar ju J till prag i två veckor, veckan som går där blir tuff, först två nationella (Svenska B), körning, plugg och tråk. Sen veckan därpå uppkörning, ett stort natukunskapsprov också. Sen börjar december nästan ju. Vad långt fram jag lever nu känner jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida