onsdag, november 07, 2007

idag.


Tja, vaknade upp hos J (var annars). Klev upp tio i sex, duschade, gjorde lite spanska. ryckte av honom täcket och tvingade honom att vakna. Frukost och iväg till skolan. Efter alldeles för galet lite sömn. fikade med honom, S, M och L igår. Kort fika och kallkväll. Idag hade vi dödatråkig labb på förmiddan och tjejgrupp på eftermiddagen. Tror jag gillar dom där småbrudarna lite grann. Och dom hatar inte mig. (alltid något). Idag så satt vi och pysslade. Och vi drog över EN HEL KVART utan att märka det... Skrämmande att jag har så mycket gemensamt med 12-13åringar eller vad?^^ Nej men dom är så kloka. Jag minns inte att jag var så klok i sjuan. Idag hade vi tema utséende och ätstörningar. Också lite värderingsövningar, så skulle de ställa sig i olika hörn vid våra påståenden. Ett var "det är okej att äta mindre innan en fest för att komma i tajta jeans". Unisont ställde sig brudarna på Nejhörnan och haglade smarta kommentarer om hur en svält påverkar kroppen och att det är bara dumt osv. Blev helt stolt och hoppas att de är lika immuna mot anorexia i framtiden! Tror att det är viktigt att ta upp ämnen som det tidigt. Tankarna kan ju likagärna börja då som nu liksom. Dom verkar äldre än vad jag var i den åldern. Alla sminkar sig. Bra dessutom.. Jag som knappt kan kludda på ett lager mascara utan att köra in pinnen i ögat..

H kom till skolan idag. Var så orolig innan. Älskar henne så mycket och det kändes som när jag kramade henne ville jag bara ge henne allt det där. Allt det där. Hon kan kan kan. Och hon har stöd. (det vet du det vet du!).
Sen så följde O och H med mig hem efter tjejgruppen. Vi pluggade Naturkunskap och svenska två timmar i sträck. Sen körde jag med mor, köpte sushi så nu är jag mätt och glad!:)

Imorn är det studiebesök, lite kut om vädret tillåter, käka ute med J och lite pluggande.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida