lördag, november 17, 2007

svullen och brunch

Åh vad härligt mätt jag är! Dagen har gått i matens tecken, såväl som körningens, löpandets och konsumerandet! Hehe.. Köpt "den lilla svarta" i min vanliga storlek - dock är den tajt som bara den men antar det beror på hormonerna som gör mig extremt svullen för tillfället, vet att man inte går upp i vikt över några veckor så därför är jag fullständigt lugn med att ha mycket vätska i kroppen just nu. Kanske ytterligare en mens påväg då då.. BLÄ. Fast egentligen skulle det väl kännas helt okej det med. Bara jag får den typ imorn, så att den övergår fort.

Började dan med frukost (vad annars), sedan körde jag i timmatal med mamma, åkte även och handlade för den stundande brunchen med vännerna. Sen hem, ut på springtur (ûberhärligt. lugnt, träden lukade gott). Sen hem, snabbt in i duschen och sen när jag kom ut ur den satt vännerna och väntade.. Vi gjorde blåbärspannkakor, äggröra, smoothie, nybakt bröd, rökt lax (den GJORDE vi ju inte men..), Grekisk yoghurt med honung och frukt, grönsaker och pålägg. OCH KAFFE. Blev så mäktamätt så det finns inte. Sen åkte jag till svenska mässan med H, mor och far. Det var högskola-mässa. Tittade på snitten av juridik-intagningarna landet över. Högst var Götet med 19,4. Lägst var sthlm(!!!), Umeå och Lund med 18,5´och 18,6 och 18,7. Funderar starkt på stockholm faktiskt. Fast lund verkar också okej.. Umeå med. Hehe. Sen mötte jag andra H på stan. Gick på HM med henne och stackarn fick vänta helt överdrivet länge på mig när jag köpte en klänning (LBD)! och en grå kappa för halva priset. Allt gick på 596. Pengar jag "knappt har" men Skitsamma. Båda var ändå KAP. höhö. Nu sitter jag här i min lilla svarta och snusar och kontemplerar. Fick ytterligare ett sms från J inatt och jag saknar honom. Ikväll är det fest. Snart kommer flickorna och sen drar vi dit. Har just ätit resterna av brunchen. Pannkakor och lax. Var egentligen inte så hungrig efter brunchen, men behövder nog nått i mig. Så nu är jag övermätt igen.

Ska ta med mig blåbärste till stället vi ska.. kommer bli darrig om jag dricker kaffe. Är lite speedad av ingen anledning alls. Imorn blir det vila, plugg och jobb. Och körande då.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida