onsdag, november 28, 2007

veckan.



Ja så har veckan gått och har hunnit kontemplera över min uppkörning. Låtit det sjunka in, kört en del och nu ringer jag (från och med idag) prick 8.15 varje morgon för att förhoppningsvis få en återbudstid av någon som blivit sjuk. Skam den som ger sig. Jag ska ha det där körkortet, basta!

Annars har jag; förra torsdan minns jag inte riktigt. Onsdan kom J hem ju så då sov vi hos honom (tror vi var hos mig på torsdagen). Fint att ha han hemma igen! Sen på fredan så festade vi hos V. S hade kommit på den strålande ideén att bjuda in andra folk. Haha brukar ju bara vara våran lilla "krets" annars. Jag och J droppade in kring halv tio och då var det inte så många. Bägge H med pojkvänner, V såklart och de andra. Vi poppade rosévinet, drack absinten (!) som pojkarna hade med sig från tyskland. Det blev många skott där. Sen dansade vi som vanligt. Och då började det droppa in massa människor. Himla trevligt. 20-25 pers stod tillslut i Vs lilla vardagsrum och dansade. Jag, L och Ls brud gick till majvallen. Jag skrämmer mig själv ibland, börjar jag bli en sån som gör knäppsaker när jag är berusad? (ja). Hursomhaver, kring fyra gick jag och J och sov. Vaknade gravt bakfulla, slöade hela dan, sen hem till mig och S+L med. Tittade på sunes sommar. Sov igen och söndan blev lite jobb och ångestdag. I måndags var det teater och vad glad jag blev. Våran lilla grupp brudar fridansade ett tag och det var härligt flum. Sen igår skola+J. Vi såg på film (the ankerman) hos S. V också. Den var sådär "grabbigt" fulrolig. (jag skrattade stundom).

Imorse hade jag sovmorgon. Och vi låg och pratade om att gå upp i ett par timmar. Käkade fil och massa flingor - läste tidningen. Exet hade skrivit en krönika längst bak på trean. Den var fin tycker jag.

I skolan fick jag en brosch av H. Jag blev skitglad. Älskar kossor. Bara svartvita. Alla andra djur går bort!

Sen hade jag och O tjejgrupp. Det gick ok. Vi pratade om rasism och nazism, märkte att en brud tog åt sig när O sa att "men vart kommer du ifrån? trivs du i sverige" (hon hade bott här sen hon var ett).. Och försökte rädda situationen. Men som O själv sa har hon bott på öarna hela sitt liv och knappt sett invandrare innan hon började på vår skola..

På fredag prov och projektinlämning. Knappt gjort någonting. Har lagt över från arbeten jag gjort i nian till exempel. Fult..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida