tisdag, december 18, 2007

effektiv - nu lat<3


Oj vad effektiv jag känner mig idag. Har kännt ett trängande behov efter att uträtta saker. Duktighetskänsla ungefär.

* åkt till skolan för en ynka lektion (spanska). vi var tre personer. Jag + H och en till.
*haft betygssamtal i samma ämne. Allt jag lämnat in låg på VG (förutom det usla provet som faktiskt fick godkänt ändå). och jag kunde tydligen ha chans till mvg om jag kör järnet nästa termin. Halleluja.
*åkt hem, bytt om till löpning, hade en skön runda.
*duschat på fem minuter och sprang till vagnen därefter.
*mål; farmor där jag:
*bytte gardiner,
*åt massa lunch
*fejjade på hennes vind.
*träffat lillebror och handlat födelsedagspresent till mor min.
*gått hem, till affären och handlat födelsedagsfrukost till imorn.
*lagat mat till mig och lillebror.
*spenderat tid med lillebror.
*slått in paket till mamma
*städat köket
*börjat på CV.

Börjar bli trött.. Nu orkar jag inte en grej till alltså..

Imorn blir det lugn och julklappsinhandling. Har inte köpt en enda julklapp med fem dar till jul. VAD TÄNKER JAG MED? Har ingen aning om vad som ska köpas alls!!! Viktigast; vad ska J få? idé? Mor och far? lillebror? storasyster med pojkvän? farmor? stor present till mammas syster+man och barn? SNÄLLA ge mig en idé?! (anna?)

Ingen skola imorn alltså, fan vad skönt. upprepar: FAN VAD SKÖNT!<3 Uppvaktning av mor, sen ska mina föräldrar ut och käka själva på kvällen. Min pappa kan till och med vara värsta romantikern ibland (men inte min mamma). Det är lite gulligt dom har ju ändå vart gifta sen 85, och ihop sedan 81 tror jag.

Sen ska jag fika te med H hoppas jag en kortis om hon hinner. Julhandla ska jag göra själv, egentligen med L men hon har feber stackarn förresten är jag ingen rolig person att shoppa med - blir helt manisk och galen och sliter mitt hår ungefär.. hehe.. Ska ändå bli skönt att strosa själv några timmar. Sedan träffa karln min och käka sushi. (alltid<3)

Är så glad att H och jag går i samma spanskaklass. Är så glad att finns i hennes liv liksom, hon är väldigt värdefull för mig och det gör ont att se henne ha det jobbigt. Vet att hon fixar det om hon slår bakut mot det överjävliga. Kände mig hemskt mot henne idag, ville ha sagt viktiga saker men min mun såg ut som ett smalt streck typ. Huvva!

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

oj, såg detta lite sent... redan klar??
annars; varför inte barnvakt till barnfamiljen?? med typ biobiljetter till föräldrarna och så passar du? alltid uppskattat!
sen är det alltid svårt att handla första julklappen till sin pojkvän, fina underkläder till dig själv ;D

kanske dåliga förslag...
kram

1:08 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida