fredag, december 07, 2007

helgen.


Äntligen helg..! vad som sker vets inte. Idag har varit jobbig. Igår kom jag hem, sprang en sväng och J och jag möttes vid korsvägen, gick och köpte sushi gjorde vi (alltid sushin <3) sen skjutsade han hem mig och vi käkade. Han åkte till cinemateket och tittade på film med V, ville inte med behövde ju plugga spanska. Tragglade i några timmar, sen kom han tillbaka, vi sov lite länge så det blev stress. Men julkalendern plus MASSAA gröt hanns med, vet inte hur jag tänkte när jag gjorde gröten men det blev i allafall mer än två portioner var åt oss. Sen gick jag till skolan. Hade teater. Känner mig helt värdelös. Börjar undra vad jag gör där när jag ser alla mina begåvade klasskompisar. Jag har ingen ambition att vara en "talangfull" aktris liksom. Högst amatörmässig. Men det känns som om vår regissör inte vill ha med mig alls. Har typ tre repliker i varje sen, ("ja","nej","tack"). Ungefär. Har en låååångsam seeeeg roll. Vill inte alls. Har ingen lust.

Sen åkte jag hem över lunchen. Ringde vägverket. Trodde hårt på mindre orter (typ alingsås) men där fanns första tiden i slutet av mars, borås likaså. Så jag ringde min körskola som bokade körprov i slutet av december. Blä. :( Kommer aldrig ta körkort ändå, det känns så himla tråkigt.

Idag är jag-hatar-mig-dag. Jag klarar ju ingenting. Jag känner mig konstig i hela kroppen. Sådär att jag ryser när jag ser mig i spegeln. Och det har blivit något konstigt, jag är vansinnigt sugen på KÖTT! Jag har inte ätit kött sen jag var tolv. Det är över sex år sedan. Jag har alltid kännt avsmak. Kommer inte börja äta det heller. Aldrig, näver. Men jag är seriöst sugen på en blodig oxfilé - vad är det för mongo-grej liksom(????). Min kropp känns också fel. Svullnaden bara är där. Mina bröst har växt med en hel storlek och jag känner mig heelt knäpp. Jag antar att min mens kommer om nån vecka då. Har alla folk en sånhär grav "pms"-grej eller är det bara jag? Om jag inte var så himla säker på att det inte är så hade jag gått och trott att jag var gravid varenda månad!

Nåja, skärp sig ebba. Idag vet jag inte vad som händer. Hoppas inte twin peaks det skulle verkligen fullända min värdelösa dag! Imorn så ska vi ut och det ska bli trevligt i allafall. Borde plugga.

Nästa vecka jobbar J en massa och jag har inlämning och grejor, spanskaprov också.. Sen på helgen ska jag springa med göteborgsvarvs-entusiaster och sen vet jag inte, veckan efter börjar det bli jul ju. (äter förresten morot på bilden)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida