måndag, december 17, 2007

sista veckan innan lovet.


Måndag måndag, sista skolveckan innan vecka 2.. gött!

I torsdags såg jag brott och straff på teatern, så jävla bra. Helt grym. Är alldeles för dum(hhm) för att palla läsa feta boken tror jag, men den 3,5 timmar långa pjäsen var fantastiskt bra! Sen kom J och vi åkte hem, han hann bara sova i fyra timmar, skulle upp och jobba vid fem. Jag gick iofs också upp då eftersom jag är så himla snäll. Sen blev det skola och inlämning på projektet. Pust vad skönt det var. Sedan hemåt, segade mig, städade och gick därefter till V där grabbarna och H, H höll till. Lagade mat, såg film, sov hos J. Lördan; vaknade ganska tidigt. Käkade morgongröt, julkalendern. Sen drog jag hemåt då jag skulle springa med Gbg-varvsmänskor. Gratis är det att hänga på "proffsen" några gånger innan varvet. Var lite nervös. Springer ju själv alltid, men det var helt underbart. Är nu spikat att det blir varvet för min del och det känns fett bra. Jag klarar det och jag klarar träningen innan också. Kommer hänga med på dom andra långpassen också. Det är bara typ fyra till innan maj. Däremellan blir det självupplagd organiserad löpning. Kommer satsa på en bra första tid så det känns FINT. Långpasset bjöd på sol och lite skratt, en sjö och branta backar. säkert en 20-30 pers förutom jag själv.

Sedan åkte jag till L, där bakade vi kladdkaka, snackade och drack te, direkt till jobbet fixade hela fast jag inte behövde. Sen hem, ombyte, middag och ut igen! 8 brudar från klassen skulle parta. Roligt för mig, aldrig vart med klassen eftersom jag ogillar veckosupen allt som oftast. Tycker inte jag orkar skolan om jag druckit liksom - och torsdag brukar dom gå ut på.. Huvva.. Vi gick en bit, satt på flygarns och pimplade ett par glas vin, mycket skratt och trevligt var det. Sen tog vi oss till ett uteställe som var halvkul. 70 pix för att komma in och inte göra så mycket nån timme.. Sen var klockan sent och J kom och hämtade mig så åkte vi till mig. Han mådde inte så bra tror jag. Han är så kontrollerad när han är berusad så man vet ju inte. Vi sov jag vaknade åtta som vanligt. Käkade sen frukost, tog det lugnt och städade. Vi promenixade till stan, köpte en julklapp till min kusin och fikade morotskaka och macka. Hämtade grejer hos honom, åkte till mig (igen) och krubbade med mina föräldrar. trävligt. Glodde lite film och somnade.

Julkalendern i morse (fortfarande inte missat ett enda avsnitt. sorglit alltså). Skolan var väl okej, flumlektion i förmiddags och teater nyss. Nu här, ska gå om tio minuter för DP-teater till sent. Känner mig halvt upplagd.. Ska sova gott i natt tänkte jag. Sen imorn ska jag ha spanska, kuta, träffa farmor för att sätta upp gardiner, köpa present till mor min som fyller år på onsdag. Onsdag är jag LEDIG på. KÄNNS SÅÅ SKÖnt. Ska köpa julklappar och ta det lugnt. Sova med J eftersom ajg är ledig på TORSDAG MED! då ska vi, H, H och grabbarna gå på liseberg (julmarknad) och det blir trevligt. Sen kommer julavslutning, helg och sen julafton. Helt sjukt vad fort det gått.. Min storasyster kommer på lördag och det kommer bli himla fint. Saknar henne. Hon tar med sin belgare och han är ju shysst. Lovet bjuder på vila, vila, vila. Löpande och asmycket god vego-julmat (och massa julgodis förstås..).

Det som lyfter mig just nu är mina underbara vänner, J, tanken på lov, härliga och lugna långpass, vetskapen om att nu är snart sista terminen här och jag kan sluta skolan.. GÖTT!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida