onsdag, januari 02, 2008

idag 2008




Ett bra tag sen nu. Hela jul och nyårshelgen är över och det är nog bra. Känns faktiskt himla segt att nu är det dom tuffaste månaderna som kommer. Januari/februare/mars avskyr jag.. Men det blir vad man gör det till.

Julen tillbringades ju hemma med släkt, tittade även förbi hos J och hans släkt mitt på dan. Jag var så nervös att jag knappt fick fram ett ord - ändå är jag ganska snacksalig i de flesta sällskap. Kände mig hemsk. Men sen åkte jag hem och käkade julbord som var jättegott - men det räcker gott och väl med en gång om året. Sojakorvar, sojafärsbullar, lax, potäter, mackor (det är ju exakt samma som påskmat egentligen - har vi suedos ingen fantasi?). Sen paketöppning. Jag fick; löparkläder (det behövde jag - en dyr löparjacka), cabarét-filmen av systerysters snygga karl, teaterbiljetter, sockar, strumpebyxor, trosor och anmälning till Göteborgsvarvet (av mormor och morfar). Det blev jag gladast för. J kom senare på kvällen och av honom fick jag världens mysigaste tjocktröja som jag gått och sneglat på ett tag.. från zara - den ser lite ut som något som Malin i Saltkråkan har. Skitfin.

Mellandagarna blev det köpande.. Köpte en jacka (den på bilden) med kortare JÄTTEBREDA armar från topshop. Hade kostat 1200:- men den gick för halva priset. Sen köpte jag även klänningen på bilden på HM för 200 pix, en svart "sexig" poloklänning till orginalpris från Monki fick också komma med hem. Den bars på nyårsafton.

Nyårsafton som tillbringades med åtta andra glada barn ute på S land (Valinge - mitt ute i ingenstans ungefär). Vi hade fem flaskor champagne med oss, tre flaskor vin, en låda vin, starksprit (som jag lät bli) och öl. Oj oj. Det var trevligt men jag däckade nog kring ett.. Dagen efter var ångest för mig. Hälften åkte hem, bara jag och fyra grabbar kvar. Jag började tänka på framtid och jobbiga saker, hur allt ska gå, när jag kommer flytta (någonsin?), vad jag ska göra med livet, det och jordens bakfylla var ingen lyckad kombo. Somnade innan elva igår, gick upp och så städade vi och åkte. L körde bra och fint att komma hem. Nu har jag duschat och ska till majorna, vi ska nog äta sushi och glo på film tror jag. Har jättedåligt samvete över att jag inget plugg gjort över lovet. Borde borde borde, mina betyg ser inte lika bra ut detta läsåret och jag vill så gärna fixa att i allafall söka juridik och kanske fixa det nästa år. Hum..

Nån gång senare i veckan blir det en årssammanfattning på 2007. Känner att jag behöver göra en sån för att se att jag utfört under(verk) detta år..!

1 kommentarer:

Blogger Umma sa...

Pussunge, vad roligt att höra att du fortfarande lever! Ser att du precis som jag haft en liten "bloggsvacka" men få inlägg, men vad gör det? Jag håller iallafall på att ta igen dom med råge nu ;-) 2008 ja, tänk vad GAMMAL man blir fort! För varje år som går undrar jag när första rynkan ska dyka upp. (Okej, kanske inte så men du förstår vad jag syftar på) Hoppas och ber innerligt att du har det bra däruppe i hjärnan och att kroppen din är pigg!? Många många kramar till dig tjejen

5:33 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida