tisdag, januari 08, 2008

Året 07..!

Året som gått, jag har svårt att sammanfatta det och kommer säkerligen behöva tillföra en del saker vartefter jag kommer på dom. En sak som känns väldigt bra är att jag är stolt när jag tänker igenom året 2007. När jag sammanfattade 2006 bestod det mycket i att jag kommit till insikt under slutet av året. Insikt över sjukdomen, vilja att bli frisk och så vidare. Men här kommer året:

*klarade av att gå upp till friskvikten och hålla den stabilt.
*fick äntligen tillbaka mensen efter två år utan.
*började inse det roliga med att ta mig utanför "tryggheten" (sjukdomen). Vågade umgås med vänner och är nästan aldrig hemma längre.
*fick börja träna igen
*förstå att jag tycker om J mer än som vän och därmed;
*komma ut som "inte gay" och blev ihop med karln.
*kugga på första teoriprovet, klara på andra försöket, kugga första uppkörningen och boka ny (många vändor där.. ;)
*vända totalt, någon gång i slutet av maj började allt plötsligt kännas värt allt slit. Och när mensen kom en månad senare föll allt på plats.
*tågluffat ihop med tre härliga brudar, där fått en återblick i hur det går när man käkar för lite (vi åt typ.. bröd och choklad, fy vad grinig jag blev under den resan. Ändå åt jag mest).
*älskat och älskat och älskat. Liv, vänner, J, väder, skolan ibland och kunskap.
*haft mitt första vuxna år, fyllt 18 med allt vad det innebär.
*druckit oändligt mycket vin (skärpning detta året.. hehe)
*njutit.
resor:
*tågluff under juni/juli. Länder under den: Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Italien, Schweiz.
*Skåne

konserter och festivaler:
*siesta, helt underbart. Lilla festivalen med überbra artister i Hässleholm. Hade lätt åkt även nu i år om det inte var för att vi tar studenten när den är..
*Way out West. Hängde med M. Jag var för trött och sliten (dagarna efter tågluffen var den) för att uppskatta festivalen fullt ut. Orkade inte stanna på sena kvällar eller utnyttja klubbutbudet. Tråkigt för det hade vart skoj. Bäst var Manu chao (såklart) och Regina Spektor. Värt det.
*Manu Chao, med J i Malmö. Fint fint fint.
*Svenska akademien+Kapten Röd, Trädgårn. Fulla äckliga mänskor som kastade flaskor med öl i golvet. Synd, annars var konserten fet.
*småspelningar på klubbar i Gbg, med Hs pojkväns band bland annat.

1 kommentarer:

Blogger ANNAWII sa...

Jag bara ler när jag läser det här inlägget, du är fantastisk!!

9:18 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida