tisdag, januari 15, 2008

seg på att göra saker

Tja, vad kass jag är på att uppdattera känner jag.. Kass är jag även just nu på att; svara på brev, mejl, ringa samtal som ska ringas, göra läxorna ambitiöst och i tid, dricka kaffe i "normala mängder" (hinkar snarare runt 10 koppar/dagen).. Men det är okej, det är trots allt januari.. Och jag har ju hängt med grabben en del. Det hjälper. I helgen bara tagit det lugnt. Filmkvällar gånger två och fikande hitan och ditan. Jag tänkte på hur oförskämt bra jag egentligen har det (trots skoltristess/stress och sådär) när jag på lördan kom hem till J och var hungrig som en elefant. Jag kunde inte tänka riktigt, hade inte ätit lite eller så under dan. Jag blir ju som skrivet innan bara så sjukt hungrig jämt typ.. Blodsockerfall ungefär. Tja, så sa han att han kunde fixa mat och så blev vi stående ett tag och jag började lipa. Han frågade var det var men jag bara kände att jag verkligen behövde gråta eftersom jag inte gjort det på ett tag. Eller jag har väl grinat med kompis X nån gång på fyllan i gemensam oro över annan vän. Hursomhaver, så hulkade jag fram att jag bara behövde grina lite. Han verkade inte förstå att man kan gråta över ingenting men han tröstade mig i allafall. Sen fick jag mat och lugnet lade sig över mig.. <3

I söndags såg jag galet bra film; darjeeling limited. Så väldigt bra. Blev gravt sugen på att tågluffa i indien.. Köpte även filmfestivalpass och fikade med H och S. Igår teater på kvällen, det var jättebra. Jag älskar min grupp och vi har så roligt när vi dansar med tvåtusen kilo kläder på oss.

Snart kommer J hit och pluggar. I morgon blir det samma visa för mig, spanska spanska spanska, i helgen vet jag inte vad som händer. Kanske nån fest eller så. vart nykter sen nyår och jag kan iofs vara det månaden ut för att köra på vit-tema, å andra sidan hade några glas vitt inte suttit fel.

1 kommentarer:

Blogger Anna sa...

hörru sego!!!
komigen och blogga - saknar dig!!!
kram

11:43 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida