måndag, februari 18, 2008

bort och sjuk!


Helgen är över och lovet är över. Sorg. Nej skämt och sido lever man ändå. Det går an. Det tråkiga är att jag nu är sjuk/förkyld igen. Två förkylningar inom loppet av 2 veckor. jag som aldrig blir sjuk annars! Säger ju något om hur illvilliga förlkylningsvirusen är såhär års, särskilt som hela min bekantskapskrets tycks vara sjuka och gå och snora! Gick ändå till skolan eftersom jag hade tjejgrupp först och ville inte lämna O i sticket, sedan teater. Som i princip gick ut på att markera scener idag (inte såå viktigt som jag trodde..). I natt väckte jag och "skällde" på J för att jag har så ont i halsen och är tät i näsan. "jag har ont i halsen. JÄTTEONT I HALSEN. Och inte kan jag andas heller!". Följt av ett fräsande(av mig); "KAN du andas LITE tystare eller???!". Men han tog det hela med ro. Jag är tjejen som tar allt täcke i sömnen, ligger som ett X (och därmed puttar ned honom på golvet i princip) samt kräver total tystnad, inte ett andetag från hans sida. Så han är väl van..

Efter teatern drog jag mig hemåt. Ska egentligen ha teater igen till Nio. Men ringde E och sa att jag var sjuk. Hon var så gullig (fast jag egentligen vart borta alldeles för många ggr) så sa hon att jag skulle bli frisk och ta det lugnt.

I lördags vaknade jag med denna överjordiska förkylning efter en "trött" fredag. Fick förmaningar av min ömma moder att ta det lugnt och sitta still. Det gjorde jag också hela helgen frånsett några timmars städjobb. Var hos L och rökte vattenpipa med J. Vi skulle egentligen åkt till H med fika och sådär men hon var jättesjuk stackarn. Vi sov länge (jag till tio!) på söndan och därefter såg vi på en film och gjorde inget mer ungefär- Jag åkte hem, körde, städade massa och lagade mat. Sen kom J igen och vi såg lite mer film och låg och läste. Är ganska stolt över att jag gjort klart bägge bokrecensionerna under lovet; skit i traditionerna (en modern klassiker av Leif Panduro) och Förvandlingen (Kafka). Gillade båda två och ska nog försöka läsa lite mer. När jag väl gör det så är det helt okej. Lånade Svindlande höjder på biblioteket i torsdags. Fast bara läst lite. Men det jag läst är bra!:)

Längar gravt mycket till mitten av vecka 12. Då åker vi tåg. Vill bort bort bort!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida